5 defecte ale noului pasaj subteran de la Casa Presei

Ultima actualizare:

    Pasajul are circa 800 de metri lungime. Pe aici vor circula circa 2.000 de maşini pe orăFoto: Dorin Constanda
Pasajul are circa 800 de metri lungime. Pe aici vor circula circa 2.000 de maşini pe orăFoto: Dorin Constanda

Aşteptat ca ploaia în zilele caniculare, noul pasaj subteran de la Casa Presei a fost deschis circulaţiei, ieri dimineaţă, în prezenţa primarului Sorin Oprescu. Realizat cu scopul de a aerisi traficul auto în intersecţia de la Piaţa Presei, pasajul prezintă mai multe defecte, scăpate din ochi de constructori şi de oficialii primăriei.

Noul colos din beton, care asigură alternativă de intrare în oraş, se bifurcă sub Piaţa Presei Libere pentru a descărca traficul auto pe Şos. Kiseleff şi pe Bd. Mărăşti. La cum stau lucrurile acum, pasajul va genera noi probleme de trafic pe Bd. Mărăşti, la ieşirea din pasaj, şi pe Şos. Kiseleff, în zona Arcului de Triumf. Cel puţin asta intuiesc şoferii care au circulat ieri prin pasaj. Explicaţia lor este întărită de modul în care a fost gândită subtraversarea intersecţiei.

A costat 75 de milioane de lei

1. La intrarea în pasaj, pe Şos. Bucureşti-Ploieşti, şoferii circulă liber, cu viteze peste limita admisă, însă elanul le e tăiat când ajung la suprafaţă. La ieşirea pe Bd. Mărăşti se vor crea cele mai mari aglomerări auto, mai ales din cauza semaforului de aici, care, în prezent îi obligă pe şoferi să stea la stop vreme de două minute. Reprezentanţii Municipalităţii spun că vor regla, în viitor, timpul de aşteptare la semafoare în funcţie de trafic. Până atunci se vor face experimente.

2. Absolut revoltător este faptul că cei care au realizat pasajul nu au prevăzut guri de evacuare a apei de ploaie „în vale”, adică la bază, ci în aval, pe una dintre laturile rampelor de acces şi ieşire. La prima ploaie torenţială acest pasaj se va inunda, la fel ca Pasajul Unirii.

3. Pasajul e iluminat corespunzător doar pe culoarul de acces pe Şos. Kiseleff. Pe breteaua care asigură accesul spre Bd. Mărăşti lumina e „chioară”. În plus, constructorii nu au amplasat plăcuţe reflectorizante pe toată lungime pereţilor, pentru ca şoferii să se repereze în spaţiu pe timp de noapte. Pentru a-i împăca pe biciclişti, constructorii au trasat o pistă pentru vehicule pe două roţi, însă traseul ei nu are nici o noimă.

4. Asfaltul proaspăt turnat prezintă deja denivelări.

5. Când ieşi la suprafaţă te întâmpină un peisaj de coşmar: spaţii verzi încă neamenajate, cabluri care atârnă în pomi, trotuare neasfaltate şi un miros greu de bitum încins.

1. Lipsesc plăcuţele  reflectorizante de  pe pereţii laterali 2. Gurile de evacuare a apei au fost construite în rampă, nu în vale
1. Lipsesc plăcuţele reflectorizante de pe pereţii laterali 2. Gurile de evacuare a apei au fost construite în rampă, nu în vale

3. La suprafaţă, asfaltul a fost turnat din loc  în loc. Peste tot miroase a bitum încins
3. La suprafaţă, asfaltul a fost turnat din loc în loc. Peste tot miroase a bitum încins

4. Aşa arată o pistă  de biciclete. Acum ea nu duce nicăieri
4. Aşa arată o pistă de biciclete. Acum ea nu duce nicăieri

5. Şoferii au o bandă  de circulaţie spre Bd. Mărăşti. La ieşirea din pasaj, traficul se va gâtui din cauza semaforului
5. Şoferii au o bandă de circulaţie spre Bd. Mărăşti. La ieşirea din pasaj, traficul se va gâtui din cauza semaforului

Iată de ce a meritat investiţia!

Pasajul se bifurcă pe direcţia Şos. Kiseleff şi Bd. Mărăşti
Pasajul se bifurcă pe direcţia Şos. Kiseleff şi Bd. Mărăşti

Pasajul a costat aproape 75 de milioane de lei şi cel puţin teoretic, va creşte capacitatea intersecţiei de a prelua autovehicule cu 30%. Eliminarea trecerilor de pietoni şi direcţionarea accesului pietonal prin subteran vor duce la menţinerea unui flux continuu al circulaţiei auto şi la creşterea siguranţei celor care merg pe jos. În opinia edililor, crearea unei benzi speciale pentru cei care circulă pe direcţia Fântâna Mioriţa-Bd. Mărăşti va duce la fluidizarea traficului. Rămâne de văzut dacă va fi aşa.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard Gere și Julia Roberts în Pretty Woman, Profimedia (1) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
husky harghita jpg
MONICA POLI jpg
dacii  jpg
mascati jpg
Diana  Sosoaca Foto Facebook Diana Ivanovici Sosoaca jpg
decebal refugul png
echipa film trei km pana la capatul lumii jpg
spion roman jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net