84% din români se uită zilnic la TV. Unii chiar și câte 8 ore
Televizorul este prietenul românului. Nu mai puțin de 87% din români își pierd timpul zilnic în fața micului ecran în medie câte 3,3 ore. Sunt și persoane care petrec în fața televizorului câte 8 ore.
SES Astra România, filiala locală a operatorului mondial de sateliți SES, a cerut companiilor de cercetare Grayling România și Mercury Research să realizeze un studiu privind obiceiurile de consum TV ale românilor. „Indexul consumului de televiziune în România” și-a propus să scoată la lumină ce canale Tv și ce produse media sunt îndrăgite de români.
Așa s-a aflat faptul că peste 84% dintre respondenți se uită zilnic la TV, în medie câte 3,3 ore, în timpul săptămânii și aproape 4 ore în weekend.
Din cei care au recunoscut că urmăresc zilnic programele TV, 54% sunt persoane active, iar 23% sunt pensionari. Aceștia din urmă petrec în fața televizorului, în medie, 4,3 ore/zi în timpul săptămânii și circa 4,4 ore/zi în weekend. De cealaltă parte, peste 60% din persoanele active care au răsuns chestionarului au declarat că petrec 2-3 ore pe zi urmărind programele TV, în timpul săptămânii, în timp ce în weekend doar 42% mai au acest obicei. Însă, 4% din cei care au un loc de muncă, recunosc că televizorul îi ține „captivi” vreme de oopt ore pe zi (în timpul zilelor de lucru). În weekend, 5% din români se uită câte opt ore la televizor în fiecare zi.
La ce se uită? Canale de știri (78%), filme (57%), muzică (43%) și audiență generală/divertisment (41%).
Topul preferințelor românilor în materie de canale TV este condus de PRO TV cu aproape 21%, urmat de Kanal D și Antena 1.
Totodată, un sfert (24%) dintre participanții la studiu au declarat că își doresc să urmărească emisiunea/filmul sau programul preferat la calitate High Definition (HD).
Procentul ajunge la aproape 50% în cazul celor cu venituri mari.
Aproape 60% dintre respondenți consideră important formatul HD în eventualitatea alegerii unui nou furnizor de servicii TV, dar și cumpărării unui nou televizor.
În ceea ce privește genul conținutului preferat a fi recepționat în HD, pe primul loc sunt menționate filmele, urmate de știri, documentare și sport.