A scăpat cu viață din două accidente aviatice! Nicolae Cincă, pilotul avionului căzut la Chitila, s-a prăbușit și în 2014

Ultima actualizare:

    Nicolaie Cincă a aterizat forțat cel mai probabil din cauza unei defecțiuni tehnice la motorSursa foto: ISU
Nicolaie Cincă a aterizat forțat cel mai probabil din cauza unei defecțiuni tehnice la motorSursa foto: ISU

Nicolae Cincă este un om de afaceri român, pasionat de avioane ușoare pe care le și pilotează. Și am putea spune c-o face cât se poate de bine, din moment ce a scăpat cu viață din două accidente aviatice. El a reușit de fiecare dată - și în 2014, la Giurgiu, și marți, 10 august 2021, la Chitila - să aterizeze forțat și să scape cu viață. De obicei, în urma acestor incidente, în care sunt implicate avioane ultraușoare, nu există supraviețuitori.

Nicolaie Cincă este pasionat de aviane ușoare și este chiar proprietarul unui astfel de apart de zbor. Mai bine zis era căci marți, 10 august, el și-a distrus aparatul de zbor încercând o aterizare forțată pe un câmp din apropierea localității Chitila, județul Ilfov. Nu se cunosc, deocamdată, care sunt cauzele accidentului. O anchetă a autorităților se află în curs de desfășurare. Cert este, însă, altceva: Nicolae Cincă, printr-o stăpânire de sine și o îndemânare cum rar mai vezi la un pilot amator, a reușit să aducă avionul la sol și să-și salveze viața. Dar nu numai pe a sa, ci și pe a pasagerului care îl însoțea în zbor: un bărbat de 38 de ani. 

Nicolaie Cincă s-a prăbușit prima oară în 2014, la Giurgiu

Primul accident aviatic în care a fost implicat Nicolae cincă a avut loc în anul 2014, la Giurgiu. Tot pe un câmp. Și atunci, ca și acum, a fost vorba despre o aterizare forțată. De remarcat este faptul că în ambele accidente a mai fost implicată o persoană. În 2014 a fost vorba chiar despre ginerele omului de afaceri român. Atunci, și pilotul, și pasagerul scăpat nevătămați, fără nici o zgârietură. Din păcate, azi, Nicolae Cincă a fost transportat cu un elicopter SMURD la Spitalul Floreasca din București, iar pasagerul a ajuns și el cu o ambulanță la aceeași unitate spitalicească. Amândoi prezintă traumatisme ale membrelor. 

„Nu a mai mers motorul”

Acum opt ani, Nicolae Cincă ceruse Centrului Militar Operațional autorizarea unui zbor de agrement “la vedere”, adică la înălțime mică, sub plafonul monitorizat de radare, spuneau pe atunci jurnaliștii Știrilor ProTv. În plimbarea sa, bărbatul era însoțit de ginerele său, Matthew Proskine, cetățean american, antreprenor și soț al Nailei Cincă, fata pilotului amator.

„N-a mai mers motorul și au încercat să aterizeze forțat. Dacă vă uitați, au mers contra arăturii. Dacă aterizau așa, în lung, poate nu se rupeau roțile trenului de aterizare”, a explicat unul dintre medicii SMURD care au intervenit atunci la locul accidentului.

„Este vorba de un avion de mici dimensiuni, care a aterizat pe un câmp în apropierea pădurii Mihai Bravu. Sunt două persoane care au reușit să iasă. Nu au putut să ne dea mai multe date despre starea lor de sănătate”, a declarat atunci Gabriela Olexiuc, purtător de cuvânt al ISU Giurgiu.

Nicolae Cincă ar fi putut avea soarta lui Adrian Iovan

Teoretic, pilotul ar fi putut aduce aeronava intactă la sol, pentru ca avioanele ultraușoare au o “finețe aerodinamică”, ceea ce înseamnă că la fiecare metru coborât pe verticală, o asemenea aeronavă planează pe orizontală 16-17 metri. Dacă motorul avionului s-ar fi oprit în timpul survolului într-o altă zonă a județului Giurgiu, pilotul și pasagerul ar fi putut avea soarta lui Adrian Iovan și să se prăbușească în pădurea din apropiere, așa cum s-a întâmplat la accidentul din Apuseni.

„Aceste avioane ultraușoare au motoare Rotax, pe benzină, și câteva zeci de litri de carburanți în rezervoare, spre deosebire de avioanele de linie, care merg cu kerosen, mult mai puțin inflamabil. Orice scânteie ar fi putut transforma aeronava într-o bombă, într-o minge de foc, odata ce a lovit solul”, relata în 2014t Cătălin Radu Tanase, corespondent PRO TV.


    Avionul prăbușit marți la Chitila era un Pipistrel Alpha Trainer folosit la antrenamente civile și militare Susa foto: ISU
Avionul prăbușit marți la Chitila era un Pipistrel Alpha Trainer folosit la antrenamente civile și militare Susa foto: ISU

Avionul s-a înfipt în pământ cu roțile-n sus

Iată că opt ani mai târziu povestea se repetă la indigo. Nicolae Cincă pilotează un avion de mici dimensiuni și este însoțit de încă o persoană. Potrivit unui martor care se afla întâmplător în zonă, avionul a pierdut din înălțime și a aterizat forțat pe câmp, pe raza localității Chitila.  Impactul a fost atât de puternic încât aparatul de zbor s-a rotit și a căzut cu roțile în sus.

De data aceasta însă atât pilotul, cât și pasagerul numai sunt atât de norocoși încât să poată ieși dintre fiarele contorsionate pe propriile lor picioare. A fost nevoie de intervenția unui elicopter SMURD și a unei ambulanțe care i-au transportat la spital, cu politraumatisme grave. Însă, din fericire, rănile suferite nu le pun celor doi viața în pericol.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
cum recuno ti un mecanic auto bun 5 calita i necesare jpg
image
image
image
image
image
image
image png
tiktik chelnerita png
fabrica freepik jpeg
dieta peste somon cu legume   shutterstock 2255828609 jpg
 Dietă- post intermitent FOTO Shutterstock
banner pensii png
cutie cu legume din sera Foto Shutterstock
Teren agricol tractor FOTO Shutterstock
image
actualitate.net
image
actualitate.net