Adio tren până la aeroport! Primarul din Otopeni se opune

simeon stalpnicul png
Trenul spre Otopeni nu va putea înainta cu încă 2,3 km, așa cum s-a stabilit în proiectul de modernizare

Peste doi ani trenul ar fi trebuit să ne lase direct în Aeroportul ”Henri Coandă”. Șefii de la CFR erau pregătiți să demareze lucrările începând din această primăvară. Iată că planurile au fost date peste cap, pentru că primarul din Otopeni se opune.

În 2020, este obligatoriu să avem tren care să ducă pasagerii la aeroport. Este cerința expresă a UEFA, pentru că România, alături de Anglia, Germania, Azerbaidjan, Rusia, Italia, Danemarca, Ţările de Jos, Irlanda, Spania, Ungaria, Belgia și Scoţia, va organiza Campionatul European de Fotbal.

Autoritățile aveau în plan ca de luna viitoare să înceapă exproprierile pentru prelungirea căii ferate cu 2,3 kilometri, care să subtraverseze DN1 până la aeroport.

În plus, proiectul prevede refacerea liniei, acolo unde cazul, dar și construirea unor tunele, pasaje și stații.

”Nu am găsit înțelegere de la primărie”

Din păcate, primarul orașului Otopeni, Gheorghe Constantin Silviu (PNL), care se află la al șaselea mandat, se opune. ”Am fost la Primăria Otopeni și nu am găsit înțelegere. Nu vor să ne dea autorizație și ne trimit către un PUZ, care va durea cel puțin un an”, a declarat Ion Gavrilă, directorul general al CFR.

simeon stalpnicul png
Primarul orașului Otopeni, Gheorghe Constantin Silviu

Am încercat să luăm legătura cu edilul ca să ne explice de ce s-a ajuns în această situația, însă nu a fost de găsit.

Se încropește o altă lucrare

În lipsa unei colaborări, CFR se vede nevoit să încropească o altă lucrare. Actuala haltă Punct Oprire (P.O.) Aeroport va fi modernizată, va fi construită o clădire și vor fi amenajate scări rulante, pe o lungime de 3 kilometri, care-i ducă pe călători fix în cea mai mare aerogară din România.

În prezent, Regio București-Nord-Urziceni oprește într-o haltă improvizată în câmp. De aici, călătorii sunt preluați de un microbuz și duși la Terminalul ”Plecări”. De la ”Sosiri” se îmbarcă cei care s-au întors în țară și vor să ajungă în Capitală. Călătoria costă cu totul 7 lei și durează în jur de 50 de minute.

În 2016, în timpul Guvernului Cioloș, proiectul trenului direct a fost relansat și trebuia finalizat în acest an. S-a schimbat Executivul, evident că s-au blocat și lucrările. Costurile erau estimate la 100 de milioane de euro, bani europeni nerambursabili.

Ruxi si Cristi Mitrea Sunt celebru, scoate ma de aici foto Pro TV jpg
mihaela cernea cu sotul craioveanu costin  db 11 19 2007 2 01 35 PM JPG
cub ileana stana ionescu alexandru arsinel png
andreea marin si cove jpg
woman 4214744 1920 jpg
david si victoria beckham
cub anamaria prodan animat gif
Kristina Cepraga Dana Savuica E OK sa fii vedeta 2018 jpeg
CTP
image png
image
image
image
image
criza energetica bec econom jpeg
meghan markle 1 jpg
funeralii elisabeta
Louis Mountbatten foto wikipedia jpg
3 cafea shutterstock 1928433047 jpg jpeg
copii sechestrati