Adrian Iovan, responsabil pentru prăbuşirea avionului în Apuseni
Ancheta în cazul accidentului aviatic din Apuseni, din 20 ianuarie 2014, a fost finalizată şi, ieri, Centrul de Investigaţii pentru Siguranţa Aviaţiei Civile a prezentat concluziile.
Eugen Suciu, de la Centru, a spus că aeronava era pilotată de Răzvan Petrescu, dar comandant era Adrian Iovan, iar acesta avea puterea de decizie. Membrii comisiei de anchetă au arătat, de asemenea, că Iovan, care a decedat în accident, nu avea experienţă de a pilota un astfel de aparat de zbor, mai puţin performant, şi a luat mai multe decizii eronate. Una dintre acestea a fost continuarea zborului “în condiţii meteorologice care au favorizat givrajul sever al carburatoarelor”. “Din cauza givrajului, deasupra plafonului de nori, s-a produs blocarea motoarelor. Problemele de givraj sunt motivul pentru care aeronava nu a urcat la nivelul de altitudine dorit”, a mai arătat Suciu.
Pe de altă parte, Suciu a spus că “pasagerii s-au aşezat cum au dorit ei. Nimeni nu a purtat centura de siguranţă, în afară de pasagerul din rândul cinci, dr. Radu Zamfir. La momentul impactului, pasagerul care stătea lângă Zamfir a fost aruncat în rândul doi şi a decedat. Este vorba despre Aura Ion”. La rândul său, copilotul Răzvan Petrescu a declarat, ieri, că, în momentul în care a văzut că vremea se înrăutăţeşte, i-a sugerat lui Iovan să întrerupă misiunea la Sibiu, dar acesta a refuzat. “Copilotul nu e niciodată în măsură să-l tragă la răspundere pe comandant”, a spus Petrescu.
El a adăugat că,w atunci când a apărut givrajul, a fost însărcinat cu pilotarea efectivă, în timp ce Iovan încerca să degivreze carburatoarele.