Ai asigurare CASCO? Uite când nu vei primi nici un ban!
Orice contract de asigurare cuprinde riscurile asigurate şi excluderile. Brokerii dar şi clienţii au tendinţa de a se concentra 100% asupra termenilor financiari ai asigurării, lăsând la urmă condiţiile contractuale. Specialiştii economica.net ne spun care sunt daunele pe care CASCO nu le acoperă.
Daunele în service nu se despăgubesc
Mai multe firme de asigurare consacrate pe zona CASCO spun că nu acordă despăgubiri pentru pagubele produse ca urmare a trepidaţiilor în timpul mersului. Mai mult, toate firmele care vând asigurări CASCO prevăd prin contract că nu răspund de eventualele daune provocate în timpul tractării ori a reparaţiei automobilului asigurat, în service.
Practic, din momentul în care maşina şi-a început drumul către service, valabilitatea asigurării încetează. Dacă, de exemplu, în urma unei greşeli de reparaţie, dauna constatată iniţial este majorată, clientului nu-i rămâne decât să ceară despăgubiri service-ului.
Ţi-a explodat un cauciuc? Adio, reparaţii gratis!
Mai mult, este exclusă de la plată chiar şi situaţia în care automobilul este furat în timpul în care se află în reparaţii. Asiguratorii nu plătesc nici în cazul exploziei anvelopelor sau în situaţia în care apar daune provocate de fenomene naturale, cum ar fi ploaia, grindina sau îngheţul. Nu sunt incluse în asigurare nici pagubele provocate motorului sau altor componente prin creşterea temperaturii, şi nici cele produse prin acţiunea curentului electric. În cazul în care se constată că dauna a fost majorată ca urmare a rulării în condiţiile apariţiei unei defecţiuni, asiguratorii refuză, de asemenea, plata. Una dintre societăţi aduce ca exemplu situaţia în care şoferul continuă să ruleze după ce s-a spart baia de ulei.
Ţi-au furat maşina? Nu te baza pe CASCO!
Una dintre prevederile contractuale mai puţin clare arată că asiguratul nu beneficiază de despăgubire în situaţia în care nu a luat toate măsurile necesare pentru limitarea pagubei. Cu alte cuvinte, de exemplu, dacă ai circulat în condiţii de iarnă fără cauciucuri pentru sezonul rece şi ai făcut accident, nu vei fi despăgubit. Această excludere este prezentă în contractele majorităţii societăţilor importante, iar la una dintre ele se aplică nu doar în cazul daunelor din accidente, ci şi în situaţia în care automobilul este expus unui furt sau unei tentative de furt. De exemplu, dacă ai parcat maşina, ai plecat de lângă ea uitând cheile în contact şi autovehiculul îţi este furat, nu vei primi nici un ban.
Nu ai întreţinut maşina? Rămâi fără CASCO!
De asemenea, dacă se constată că părţile componente ale automobilului nu au fost întreţinute corespunzător, este refuzată despăgubirea. Exemplul adus aici vizează pagubele provocate motorului sau cutiei de viteze din cauza lipsei sau insuficienţei ungerii. În sfârşit, dacă poliţa de asigurare nu are şi o componentă specială, societatea nu va plăti pentru pagubele generate de tentativele de furt.
Ce sunt excluderile
Excluderile sunt clauze contractuale întocmite de asigurator şi au menirea de a feri societatea de plata despăgubirii ca urmare a unor evenimente care nu pot fi controlate sau, măcar, ameliorate. Multe excluderi sunt absolut normale, altele sunt exagerate, ambigue sau înşelătoare şi, tocmai de aceea, ar trebui să fie bine analizate. Aşadar, când cumperi o poliţă de asigurare CASCO, trebuie să fii atent atât la costurile acesteia, la daunele pe care le acoperă, cât şi la excluderile pe care ţi le stabileşte în contract firma de asigurare. Asta, ca nu cumva, vreodată, să ai parte de surprize neplăcute.
Asigurarea CASCO este obligatorie atunci când îţi cumperi maşina printr-un credit contractat la o bancă. Poliţa trebuie înnoită până la rambursarea creditului.