Angajați mai fericiți și relaxați? Ce metode sunt eficiente pentru a-i motiva
Un colectiv motivat se obține prin practici orientate spre angajați și nevoile acestora. În special cei care fac parte din generațiile tinere nu vor ține secretă dorința de a se bucura de mai mult timp liber sau de un program flexibil. În astfel de momente, angajatorii sau echipele de HR trebuie să găsească metode de a-i mulțumi, pentru a-i păstra pentru cât mai mult timp în companie. Iată câteva dintre practicile care dau randament:
Oferta variată de beneficii
Beneficiile oferite angajaților sub formă de vouchere sau tichete sunt doar câteva dintre cele care ajută viitorii angajați să decidă dacă își doresc să candideze pentru un loc de muncă sau să îl accepte. Majoritatea angajaților preferă o companie care include în planul de recompensare tichetele, datorită posibilității de a-și organiza mai bine cheltuielile. Din acest motiv, companiile pot alege și tichete de vacanta care îi ajută pe angajați să se bucure de concedii în destinațiile preferate. De multe ori remunerația nu este de ajuns pentru ca oamenii să fie fericiți, ei au nevoie și de beneficii care se adresează timpului liber. Viața personală trebuie să fie la fel de importantă precum cea profesională, deoarece se influențează reciproc. Tichetele de vacanță vin în ajutor atunci când cheltuielile fac aproape imposibil un concediu și reprezintă totodată un mesaj din partea angajatorului, care transmite că starea de bine și relaxarea angajaților sunt importante pentru companie.
Zile libere
Zilele libere pentru rezolvarea anumitor probleme și posibilitatea de a le accesa fără a le folosi pe cele de concediu sunt ceva obișnuit pentru multe dintre firmele cu o cultură modernă și axată pe motivație. Acestea pot fi folosite pentru a rămâne acasă într-o zi în care angajatul nu se simte bine fizic, are nevoie de o pauză sau de rezolvat o problemă de familie. De asemenea, zilele de concediu se pot, de regulă, împărți. Jumătățile libere sunt importante pentru acele perioade în care angajatul poate ajunge doar mai târziu la birou sau când trebuie să plece mai repede. Momentele în care numărul zilelor de concediu disponibile începe să scadă considerabil sunt stresante pentru angajații care întâmpină anumite situații neplăcute și au nevoie de o zi departe de muncă. Pentru a evita stresul și aglomerarea programului, angajatorul trebuie să ofere cu încredere astfel de beneficii.
Munca de acasă
O zi pe săptămână, 7 zile pe lună sau 30 de zile pe an? Astfel de întrebări se pun la nivel de management sau de HR atunci când încep să implementeze lucratul de acasă. Răspunsul stă în gradul de încredere pe care compania o are în angajații ei și în munca prestată de aceștia. În cazul celor care lucrează în domeniile IT, marketing, contabilitate etc. și prestează o mare parte din muncă la computer, lucratul de acasă va fi un avantaj. Însă cei care trebuie să aibă întâlniri cu clienți, să se deplaseze în diferite locații etc. nu vor putea profita de astfel de practici. Angajații tineri din companii caută tot mai mult locuri de muncă unde să li se ofere posibilitatea de a lucra de acasă pentru a reuși să se deconecteze de la stresul de zi cu zi de la birou sau din trafic. Pentru aceștia, o companie care nu facilitează acest aspect nu reușește decât să promoveze o cultură demodată și inflexibilă.
Fie că este vorba despre tichete, muncă de acasă sau program care îi permite angajatului să se bucure de timpul liber fără teama că își va consuma zilele de concediu pentru probleme medicale sau de natură similară, o companie cu viziune va avea mereu în vedere calitatea vieții de la birou și din afara acestuia. Un angajat fericit este împlinit, motivat și productiv.