Aşa arată autostrăzile care ar trebui să fie gata!

Ultima actualizare:

    Lotul Ungheni-Ogra ar trebui să fie  gata în decembrie Fotografii: ardealnews.ro/tion.ro/alba.ro
Lotul Ungheni-Ogra ar trebui să fie gata în decembrie Fotografii: ardealnews.ro/tion.ro/alba.ro

Promisiunile nu costă nimic. Asta o ştiu şi guvernanţii, care la fiecare început de an ne anunţă ce planuri măreţe au. Cei de la Transporturi ne-au promis că în acest an vom circula pe încă 160 km de autostradă, însă, până acum au fost finalizaţi doar 28 km.

160 km de autostradă sau 75 de minute de mers cu maşina în linie dreaptă la o viteză de 130 km/h. Cam aşa s-ar putea traduce promisiunea făcută de autorităţi pentru 2017. Au trecut şapte luni, timp în care au fost finalizaţi doar 28 km. Vorbim despre Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva. Şi e posibil să rămânem doar cu ei. Luna viitoare ar fi trebuit să mai fie gata încă 21 km, Lotul 3 din Lugoj-Deva, dar o parte din lucrare s-a surpat pe 14 iulie. Ştefan Ioniţă, directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a declarat faptul că terasamentul s-a prăbuşit, din cauza unor probleme de calitate. Lotul 4, care se întinde pe 22 km, din aceeaşi autostradă, este finalizat în proporţie de 50% şi e posibil să fie inaugurat în septembrie.

Loturile 3 şi 4  din Sebeş-Turda au  termen de finalizare  în septembrie
Loturile 3 şi 4 din Sebeş-Turda au termen de finalizare în septembrie

Pentru primul lot din Sebeş-Turda, lung de 17 km, sunt încă probleme cu exproprierile, astfel că termenul a fost prelungit până în iunie 2018, iar Lotul 2, de 24 km, până în aprilie 2018. Avem o şansă cu Loturile 3, de 12,45 km, şi 4,  de 16,3 km, unde termenele actualizate sunt pentru la toamnă. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a fost în control pe şantier şi a constatat că mobilizarea muncitorilor era slabă.

Lotul 3 din Lugoj-Deva  urma să fie gata în august,  dar lucrarea s-a surpat
Lotul 3 din Lugoj-Deva urma să fie gata în august, dar lucrarea s-a surpat

Cât priveşte tronsonul Suplacu de Barcău – Borş, lung de 60 km şi construit pe jumătate de Bechtel, urmează să fie relicitat, după ce anul trecut a fost reziliat contractul cu spaniolii de la Corsan. Mai nou, autorităţile au anunţat că vor să obţină finanţare europeană. Tot pentru 2017 sunt programaţi să fie gata 10 km din Autostrada Câmpia-Turzii- Târgu Mureş. Mai exact, Lotul Ungheni-Ogra, realizat în proporţie de 17,21 %. Are termen de finalizare luna decembrie, însă imaginile de la faţa locului nu sunt deloc încurajatoare. 

simeon stalpnicul png

Circulăm cu viteză doar pe 750 de kilometri

Până în anul 2020, se vor construi peste 1.200 km de autostradă, 1.900 de kilometri de drum expres, drumuri Transregio şi Transeuro, cât şi variante ocolitoare, potrivit Master Planului aprobat de Bruxelles. În realitate, ţara noastră are în acest moment doar 750 de kilometri de autostradă şi multe promisiuni pentru anul acesta. Studiile arată că cei mai mulţi kilometri de autostradă au fost deschişi traficului în anul 2013, respectiv 117,885, iar cei mai puţini în 2006 (17,58). Cea mai veche autostradă din România este Bucureşti - Piteşti, dată în exploatare în anul 2000. Lungimea acesteia este de 96 km, iar costurile s-au situat la circa 248,693 milioane de lei, fără TVA. Autostrada Bucureşti-Piteşti a fost construită cu bani de la bugetul de stat de consorţiul Federici-Astaldi-Todini.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Regina Letizia și Regele Felipe Foto Profimedia (1) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
junjun1 jpeg
michael jackson jpg
restaurant foto unsplash jpg
dulciuri jpg
Blocuri Bucuresti FOTO Shutterstock jpg
somn pexels jpg
autostrada 5 jpg
cristela georgescu instagram jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net