Aşa se fac genţi din reclamele de pe străzi!
Într-un colţ de Bucureşti, într-o veche hală de producţie a unui institut înmormântat de economia de piaţă, câţiva curajoşi au pus la punct un proiect care îşi propune să aducă la viaţă, reclamele abandonate peste tot prin oraş. Transformate în fotolii, sacoşe şi poşete, chiar portofele, mash-urile sau bannerele renasc în loc să ajungă la groapa de gunoi.
Şos Olteniţei nr. 105. Aici este adresa asociaţiei “Ateliere fără Frontiere” care încearcă o minune: să recicleze oceanul de reclame nefolositoare rămase după diferitele campanii de lansare de produse. ”De obicei aceste produse ajung ori la fabricile de ciment la tocat, ori sunt aruncate pur şi simplu la groapa de gunoi sau depozitate în locuri care costă. Noi le colectăm sau le primim aici la atelier şi le dăm viaţă”, povesteşte Marta Tănase, creierul din spatele transformării reclamelor abandonate. Prin această „sală de Reanimare” au trecut în acest an 5 tone de mash-uri şi bannere. Ce se întâmplă cu reclama odată ajunsă la ”Ateliere fără Frontiere”? Crearea noului produs din reclama bună de aruncat este similară muncii de la o casă de modă.
Câţiva membri ai asociaţiei taie mash-ul sau bannerul în bucăţi, în funcţie de necesităţi. Se fac suluri care se pun în rafturi. Odată ce întrebuinţarea este hotărâtă, se ia bucata de material, se pune pe un şablon şi se face croiala produsului. Se igienizează materialul prin curăţare cu detergent, după care este pus la uscat. Apoi se trece la crearea obiectului, la maşini de cusut speciale se fac ”legăturile” şi finisajele, care să aducă fosta reclamă la noua ei ”viaţă”.
Click! spune
Produsele realizate în atelier au preţuri cuprinse între 15 şi 60 de lei. Un penar costă 15 lei, o geantă, între 25 şi 56 de lei, în funcţie de mărime şi complexitate, sorţ de bucătărie, 35 de lei, un taburet puf, 60 de lei.