Asta voiaţi voi să inauguraţi azi?
Dacă v-aţi făcut gânduri că de azi veţi circula pe autostradă, de la Bucureşti la Ploieşti, ei bine, v-aţi înşelat. Autorităţile ne-au minţi din nou. Inaugurarea drumului se amână pentru a patra oară, din cauza faptului că cei care-l construiesc nu au fost în stare să respecte nici de data asta termenul. Click! a mers pe autostradă şi vă arată în ce stadiu se află lucrările.
Decembrie 2009, octombrie 2010, decembrie 2011 şi mai 2012. Ce au toate aceste date în comun? Faptul că toţi miniştrii care s-au perindat pe la guvernare le-au pomenit atunci când a venit vorba de inaugurarea Autostrăzii 3, tronsonul dintre Bucureşti şi Ploieşti.
Ultima promisiune a fost 15 mai 2012 şi a venit din gura fostului premier Mihai Răzvan Ungureanu, chiar în urmă cu trei săptămâni. Guvernul s-a schimbat, ziua de 15 a sosit şi autostradă tot nu avem.
Între kilometrii 20 şi 48 drumul nu a fost nici acum marcat
Tot pe tronsonul doi, unde lucrează Euroconstruct, nu s-a turnat al doilea strat de asfalt
Pe aceeaşi porţiune de drum sunt sectoare unde dai cu ochii de maldăre de pământ
Constructorii nu au ţinut cont de ameniţările repetate venite de la autorităţi, cum că vor plăti penalizări pentru fiecare întârziere, astfel că lucrările sunt şi acum în urmă. La kilometrul 19,5 se lucrează la rampa de coborâre de pe pod spre Baloteşti şi Moara Vlăsiei, însă, între kilometrii 20 şi 48 e jale. Pe mari porţiuni de drum mai trebuie turnat încă un strat de asfalt, marcajele rutiere lipsesc cu desăvârşire şi mai e de lucru la trei poduri şi alte patru pasarele.
"Cred că până la sfârşitul lunii s-ar putea circula, dar mai sunt o grămadă de mărunţişuri care trebuie rezolvate", spune un muncitor. Data de 30 mai este avansată şi de Dan Besciu, patronul Eurocontrcut Trading 98, unul dintre constructorii care sunt în întârziere.
E drept, autostrada poate fi inaugurată şi aşa. Pentru biciclişti, singurii care profită de drumul neterminat ce leagă Capitala de Ploieşti. Autostrada Bucureşti-Ploieşti are 62 km şi costă 450 de milioane de euro. Lucrările la ea au început în urmă cu şapte ani, dar nu de la kilometrul 0, aşa cum era normal, ci de la kilometrul şase, mai exact din Ştefăneşti.
Asta din cauza lui Gigi Becali care nu a dorit să renunţe la terenul aflat în calea autostrăzii, până în urmă câteva luni. Partea lui a fost expropriată, iar constructorii au început deja lucrările spre Bucureşti.
Se lucrează la rampele unui pod
Primul tronson, care începe pe Centura de Nord a Bucureştiului, în Ştefăneşti, şi se termină la Moara Vlăsiei, la kilometrul 19,5, este aproape gata. Ultimele lucrări se mai fac la rampele podului care coboară spre Baloteşti şi Moara Vlăsiei. Cei de la Pizzarotti, firma constructoare, spun că într-o săptămână acestea vor fi gata.
Între kilometrii 48,2 şi 62, totul este gata
Pe cel de-al treilea tronson, între kilometrii 48,2 şi 62, autostrada e gata încă de anul trecut. Până la ieşirea spre Centura de Vest a Ploieştiului, totul este făcut ca la carte. Au fost montate până şi balustradele, separatoarele de sens, indicatoarele rutiere şi semnalizatoarele. Aici a lucrat Spedition UMB, firma lui Dorinel Umbrărescu.