Atenţie, se deschid geamurile!
La orele de vârf mijloacele de transport în comun se aglomerează, iar aerul devine irespirabil. Chiar şi la metrou, atunci când afară se înregistrează 35 de grade Celsius la umbră. Pentru a le crea condiţii călătorilor, cei de la Metrorex s-au gândit să schimbe geamurile fixe cu unele rabatabile.
Ne gândim că în subteran suntem feriţi de caniculă. Însă nu e tocmai aşa.
Chiar şi pământul se încinge la cele 50 de grade Celsius înregistrate la sol pe timp de caniculă.
Dacă în staţii, termometrul arată 27 de grade, în vagoane ajunge la 30.
Pe M1 şi pe M2 circulă deja câte un tren care are geamurile rabatabile
Mai ales dimineaţa şi după-amiaza, atunci când la metrou e puhoi de lume.
Cum garniturile nu sunt dotate cu aer condiţionat, ci au doar ventilatoare, de multe ori aerul devine irespirabil.
La orele de vârf e puhoi de lume la metrou, astfel că ventilatoarele nu mai fac faţă
Şefii de la Metrorex s-au gândit deja cum să facă pentru a le oferi călătorilor confortul mult dorit.
„Am demarat programul de instalare a ferestrelor rabatabile în locul celor fixe la trenurile noi, de tip Bombardier.
Pe măsură ce lucrările se desfăşoară, trenurile cu ferestre modificate se vor pune eşalonat în circulaţie.
Primele două trenuri astfel modificate circulă deja cu rezultate bune în ce priveşte condiţiile de confort", ne-a declarat Gheorghe Udrişte, directorul Metrorex.
Astfel că din cele 44 de garnituri noi, au mai rămas 42 de modificat.
La ele se vor schimba geamurile până la toamnă, pe măsură ce vor intra la revizie.
Lucrarea se face gratis, investiţia fiind suportată de Alstom, firma care asigură mentenanţa.