Au lăsat autostrada baltă că nu sunt bani
Chinezii reuşesc să construiască 30 km de autostradă pe zi, iar noi ne chinuim să facem 6,5 km de doi ani. Autostrada Bucureşti-Ploieşti s-a împotmolit pe Centura de Nord a Capitalei. Nu sunt bani, iar muncitorii au părăsit şantierul.
A3 pare a fi blestemată. Începute în 2007, lucrările au fost gata, parţial, abia în 19 iulie 2012, cu doi ani întârziere. Nu au fost bani, aşa că firmele şi-au trimis muncitorii pe şantier când au primit finanţarea.
Grăbite să inaugureze cât mai repede autostrada Bucureşti-Ploieşti, autorităţile au tăiat panglica, deşi nu era gata. Din cei 61,5 km, cât măsoară ea în proiect, doar 55 erau circulabili.
Fără benzinării, spaţii de servicii şi cu capătul în mijlocul centurii. La fel a rămas şi acum, după doi ani de când s-a dat în folosinţă. În tot acest timp, constructorul Pizzarotti a reuşit să termine pasajul care supratraversează Centura de Nord, a asfaltat o porţiune de 2 km şi a început pasajul de la Popasului. Dar tot au rămas 4,5 km de construit. Dar cine să-i facă? Şantierul e abandonat de câteva luni, iar muncitorii au fost trimişi în şomaj tehnic.
"Avem materialele de construcţii la Gherghiţei, însă nu mai putem lucra pe datorie. Aşteptăm banii de la Guvern, dar nu se ştie când vor veni. Tot ni se spune că nu sunt bani", ne-au declarat surse din cadrul societăţii italieneşti. Asta în condiţiile în care ministrul transporturilor, Dan Şova, a promis zilele trecute că până la sfârşitul anului vor fi gata 60 km de autostrăzi, la nivel naţional.
"Am construit pasajul, dar nu ne-am primit banii"
Autostrada Bucureşti Ploieşti începe din Centura de Vest a Ploieştiului şi are capătul pe hârtie pe Şos. Petricani, din Capitală. Deocamdată, se opreşte în Ştefăneşti şi ne-a costat până acum 450 de milioane de euro.