Autostrada Sebeș-Turda a fost abandonată. Muncitorii nu au materiale și nu și-au primit salariile

Ultima actualizare:

    Lotul 2 din Autostrada Sebeș Turda ar fi trebuit să fie gata până la finele anului
Lotul 2 din Autostrada Sebeș Turda ar fi trebuit să fie gata până la finele anului

Autostrăzile se construiesc în România în ritm de melc. Chiar dacă autoritățile plătesc la timp lucrările, treburile tot se împotmolesc. De data aceasta, vorbim despre șantierul lotului 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda, care a fost abandonat. Muncitorii nu au materiale și nu și-au primit salariile.

Lucrările la Lotul 2 al autostrăzii Sebeş-Turda au început în 2014. Deși măsoară doar 24,25 km, acestea nu s-au finalizat nici până acum.

Potrivit Companiei Naționale pentru Infrastructură Rutieră (CNAIR), în luna octombrie, stadiul fizic al construcţiei era de 60,2%, iar fostul ministru al Transporturilor  Răzvan Cuc promitea că bucata va fi dată în circulație anul acesta. Din păcate, nu se va întâmpla minunea.

În urmă cu două zile, muncitorii au intrat în grevă și au abandonat lucrarea, pe motiv că nu mai au materiale și nici nu și-au primit salariile.

CNAIR: ”Noi suntem cu plățile la zi pentru Autostrada Sebeș-Turda

”Grecii de la Aktor au câștigat licitația. Noi suntem cu plățile la zi către ei, însă nu și-au achitat datoriile către prestatorii cu care au încheiat contract”, au explicat pentru Click! surse din cadrul CNAIR.

Muncitorii au intrat luni în grevă și au tras utilajele pe dreapta
Muncitorii au intrat luni în grevă și au tras utilajele pe dreapta

Ca să fie evitate asemenea situații, parlamentarii au schimbat, de curând, legislația. Astfel că autoritățile nu vor mai fi obligate să facă plata contractorului, pe baza facturii, ci direct către firmele subcontractoare sau prestatore de servicii.  

Pe lângă problemele cu banii, muncitorii de pe Lotul 2 din Autostrada Sebeș-Turda, se confruntă și cu  infiltraţiile. Traseul traversează o zonă mlăştinoasă, iar asta înseamnă lucrări suplimentare.

Autostrada A10 va conecta autostrăzile A1 (Bucureşti-Piteşti-Sibiu-Deva-Timişoara-Arad-Nădlac) şi A3 (Bucureşti-Ploieşti-Câmpia Turzii-Gilău-Borş), legând oraşele Sebeş, Alba Iulia, Teiuş, Aiud şi Turda. Investiţia este de 420 milioane de euro, din care 85% provin din fonduri europene.

Citește și:

https://www.click.ro/news/national/spaniolii-au-construit-autostrada-bataie-de-joc

https://www.click.ro/news/national/scandal-pe-bani-nu-se-mai-lucreaza-la-autostrada-sebes-turda-ce-spune-cnair



Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
playtech.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
Dancing house windows jpg
Ciprian Ciucu si Ilie Bolojan  Ludovic Orban Foto Inquam Photo    Codrin Unici (4) jpg
image png
cerere in casatorie hello kitty jpg
geneva elvetia istock jpg
printul william craciun gettyimages jpg
Daniel Baluta si Sorin Grindeanu rezultate alegeri primarie Bucuresti  Foto Inquam Photos  Octav Ganea (2) jpg
Ciprian Ciucu si Ilie Bolojan  Ludovic Orban Foto Inquam Photo    Codrin Unici (4) jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net