Banii de autostrăzi îşi iau zborul spre investiţii de campanie

Ultima actualizare:

Fac ce fac guvernanţii şi tot în bugetul jecmănit pentru cofinanţarea proiectelor de autostrăzi îşi înfundă mâna pentru a asigura finanţarea unor importante proiecte de cămine culturale şi săli de sport în mediul rural.

Noua rectificare bugetara aduce in bugetele puse la dispozitia primarilor cuminti cateva sute de milioane de lei deturnate din fondurile de cofinantare a unor proiecte pe fonduri europene. Aceasta in conditiile in care soferii din Romania platesc de la 1 aprilie o supraacciza la combustibil destinata tocmai cofinantarii proiectelor de infrastructura rutiera, iar Master Planul General pentru Transporturi ar trebui sa fie prezentat in fata publiucului la jumatatea acestei saptamani.

Bani in cladiri pustii si asfalt de campanie

Noua rectificare bugetara va imparti peste 2,2 miliarde de lei in comunele de pe coclaurile mioritice, valoarea fiind rezultata din suplimentarea sumelor defalcate din TVA, dar si din redistribuiri ale unor sume de bani de la alte capitole bugetare.

Vor avea prioritate proiectele depuse in cadrul Programului National de Dezvoltare Locala, incluzand realizarea infrastructurii de apa / canal si a drumurilor comunale si satesti, dar si caminele culturale si salile de sport de la sate pentru care s-a gasit suma de 100 de milioane (aproximativ 23 de milioane de euro) in bugetul destinat cofinantarii lucrarilor de constructie a autostrazilor din Romania.

Strategie habarnista

Inclusiv Master Planul General de Transport al Romaniei risca sa fie inca o dovada de viziune haotica a unui sector de care se leaga dezvoltarea economica a tarii. Cele mai noi cerinte ale Comisiei Europene vizeaza respectarea unor angajamente de realizare a unor culoare de transport care sa strabata Romania, principalul punct fiind includerea segmentului de autostrada Sibiu - Pitesti in proiectele ce urmeaza a se derula in exercitiul financiar 2014 - 2020.

Culoarul autostrazii dintre Sibiu si Pitesti este insa o adevarata nebuloasa ascunsa sub un noian de declaratii contradictorii ale guvernantilor si pare sa nu isi gaseasca nici acum locul pe harta. "Nu este un proiect prioritar. Poate intra in lucru si dupa 2018" - a replicat in iarna acestui an fostul ministru Dan Sova.

"Inca nu stim daca culoarul Sibiu - Pitesti va trece sau nu prin Ramnicu Valcea", a mentionat in primavara acelasi ministru. "Nu avem nevoie de un culoar de autostrada intre Sibiu si Pitesti. Ar trebui sa ne concentram pe un drum expres intre Curtea de Arges si Sibiu, urmand sa vedem dupa 2020 daca acesta poate sau nu sa fie transformat in autostrada", a mentionat in august si actualul ministru al Transporturilor, Ioan Rus.

Mai multe pe 4tuning.ro

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard și Alejandra Gere, GettyImages (2) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
shutterstock 2087054215 jpg
Insomnie - lipsa somn - femeie in pat FOTO Shutterstock
edgardo mortara jpg
WhatsApp Image 2024 11 22 at 18 37 31 jpeg
vlad tepes krmz jpg
Crowne Plaza Drona2 5 jpg
Factura gaz - frig - caldura calorifere FOTO Shutterstock
chocolate saga1 jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net