Canicula face ravagii în maşinile RATB. Câţi bani ne-ar costa să avem aer condiţionat în toate autobuzele
Regia de transport din Capitală deţine, în prezent, o mie de autobuze Mercedes, achiziţionate în 2007, însă doar o parte dintre acestea sunt dotate cu aer condiţionat. Primăria Capitalei a tratat cu superficialitate efectele caniculei în mijloacele de transport, obligându-i pe călători să suporte temperaturi extreme în timpul călătoriei. Aflaţi mai jos câţi bani ar trebui să aloce edilii pentru ca bucureştenii să aibă aer condiţionat în toate autobuzele.
Din cele 1.000 de autobuze Mercedes care au intrat în circulaţie începând cu ianuarie 2007, doar 500 au fost livrate cu sisteme de aer condiţionat. Nu a fost o greşeală a furnizorului, ci o opţiune a Primăriei Municipiului Bucureşti. În anul 2009, RATB a amplasat sisteme de aer condiţionat în 13 autobuze, fiindcă nu a avut mai mulţi bani. Fiecare sistem a costat 19.000 de euro, ne-au spus reprezentanţii RATB. De atunci, însă, Municipaliatea nu a mai alocat nici un ban pentru echiparea vehiculelor Euro 3 recepţionate de primărie.
În prezent, 487 de autobuze Mercedes nu au sistem de aer condiţionat, iar costurile de utilare a acestora se ridică la 9,25 de milioane de euro. Cu aceşti bani, Municipalitatea mai putea cumpăra 46 de autobuze Euro 4, dotate cu aparatură de răcire, pentru confortul călătorilor. Reprezentanţii RATB recunosc că bucureştenii circulă în condiţii insuportabile, însă spun că au distribuit parcul auto astfel încât 50% din autobuzele trimise pe o linie să fie dotate cu aer condiţionat.
„Cele 500 de autobuze Mercedes, dotate cu instalaţie de aer condiţionat în compartimentul pentru călători, sunt distribuite pe toate liniile RATB. Cel puţin 50% din autobuzele alocate pe o linie sunt dotate cu aer condiţionat. În sezonul cald, pe liniile cu trasee mai lungi sau pe liniile care traversează zone cu frecvente ambuteiaje de trafic, sunt alocate mai multe autobuze prevăzute cu sistem de aer condiţionat”, se arată într-un răspuns furnizat de biroul de presă.