Care au fost explicațiile tânărului care a furat locomotiva din Medgidia: ,,Doream să fac manevre, nu m-am putut abține!"
Un incident grav pe calea ferată putea duce la o tragedie. Tânărul de 18 ani care a furat o locomotivă din staţia Medgidia şi a mers mai bine de 200 de metri pe şine a declarat că nu s-a putut abține să nu facă manevre.
Un tânăr de 18 ani a furat o locomotivă din staţia Medgidia şi a mers mai bine de 200 de metri pe şine. Un impiegat l-a oprit la timp, înainte să ajungă în faţa unui tren de călători şi să provoace o nenorocire. Mecanicul locomotivei lăsase garnitura deschisă pentru că sistemul de închidere era stricat.
Tânărul avea mari planuri. Detaliile apar într-o înregistrare audio, unde băiatul ar discuta chiar cu anchetatorii, scrie Observatornews.ro. ,,Doream să fac manevre să pot trece pe o altă linie. Voiam să ajung în Palas, la Constanța. Să agăț vagoanele de locomotivă", a declarat tânărul.
Uşa locomotivei este întredeschisă. Poate să intre oricine. Aşa a găsit şi tânărul de 18 ani locomotiva în staţia Medgidia, seara trecută, după ora 21. Cu uşa deschisă. Fără să stea pe gânduri s-a urcat în cabina locomotivei care tocmai fusese garată pe o linie de manevră.
A ridicat și a conectat pantograful pentru a alimenta cu energie locomotiva. A reuşit s-o pună în mişcare şi a pleacat de pe şină. A mers mai bine de 200 de metri, timp suficient pentru a trece prin două macazuri. S-a oprit abia când a ajuns pe o altă linie ferată.
Tânărul declară că nu a rezistat tentației de a da o tură cu locomotiva
Tânărul s-a filmat în timp ce conducea locomotiva. Îmbrăcat la costum, mecanicul amator se uita din când în când încântat în telefon. În faţa anchetatorilor, tânărul a declarat că este pasionat de locomotive şi că ar fi vrut să facă o fotografie în interior. Dar, ştiind cum se porneşte, n-a rezistat tentaţiei de a da o tură cu ea. O aventură care se putea termina tragic dacă pe drum s-ar fi întâlnit cu un alt tren de călători sau cu un mărfar.
Sindicaliştii spun că nimeni nu păzeşte locomotivele
Locomotiva făcea parte din ansamblul unui tren privat de marfă. Mecanicul a decuplat-o şi a garat-o, vagoanele urmând să intre pe o linie industrială, cu o locomotivă Diesel. În acel moment, conductorul ar fi trebuit să informeze impiegatul de mişcare că şi-a terminat treaba şi a asigurat locomotiva pe linie. Teoretic. Practic, potrivit CFR, mecanicul n-a respectat procedura.
Sindicaliştii spun că, din dorinţa de a tăia din cheltuieli, nimeni nu păzeşte locomotivele atunci când staţionează sau sunt garate. Firma privată de transport în schimb nu a comentat incidentul.
Aceeași locomotivă, implicată într-un alt accident feroviar
În iulie 2021 aceeaşi locomotivă a mai fost implicată într-un alt incident cercetat de AGIFER. Atunci, în stația CFR Filiași, mecanicul a depășit viteza maximă admisă pe linie.
Mecanicul de locomotivă nu a anunțat în scris remizarea locomotivei, iar în momentul în care angajatul de la Postul 1 Mișcare a observat că locomotiva s-a pus în mișcare, s-a deplasat imediat în zona respectivă și a constatat că la bord se afla o persoană străină, moment în care a solicitat telefonic prezența reprezentanților Poliției TF la fața locului.