Care au fost explicațiile tânărului care a furat locomotiva din Medgidia: ,,Doream să fac manevre, nu m-am putut abține!"

Un incident grav pe calea ferată putea duce la o tragedie. Tânărul de 18 ani care a furat o locomotivă din staţia Medgidia şi a mers mai bine de 200 de metri pe şine a declarat că nu s-a putut abține să nu facă manevre. 

Tânărul de 18 ani a furat o locomotiva din staţia Medgidia Foto: Facebook
Tânărul de 18 ani a furat o locomotiva din staţia Medgidia Foto: Facebook

Un tânăr de 18 ani a furat o locomotivă din staţia Medgidia şi a mers mai bine de 200 de metri pe şine. Un impiegat l-a oprit la timp, înainte să ajungă în faţa unui tren de călători şi să provoace o nenorocire. Mecanicul locomotivei lăsase garnitura deschisă pentru că sistemul de închidere era stricat.

Tânărul avea mari planuri. Detaliile apar într-o înregistrare audio, unde băiatul ar discuta chiar cu anchetatorii, scrie Observatornews.ro. ,,Doream să fac manevre să pot trece pe o altă linie. Voiam să ajung în Palas, la Constanța. Să agăț vagoanele de locomotivă", a declarat tânărul.

Uşa locomotivei este întredeschisă. Poate să intre oricine. Aşa a găsit şi tânărul de 18 ani locomotiva în staţia Medgidia, seara trecută, după ora 21. Cu uşa deschisă. Fără să stea pe gânduri s-a urcat în cabina locomotivei care tocmai fusese garată pe o linie de manevră.

A ridicat și a conectat pantograful pentru a alimenta cu energie locomotiva. A reuşit s-o pună în mişcare şi a pleacat de pe şină. A mers mai bine de 200 de metri, timp suficient pentru a trece prin două macazuri. S-a oprit abia când a ajuns pe o altă linie ferată.

Tânărul declară că nu a rezistat tentației de a da o tură cu locomotiva

Tânărul s-a filmat în timp ce conducea locomotiva. Îmbrăcat la costum, mecanicul amator se uita din când în când încântat în telefon. În faţa anchetatorilor, tânărul a declarat că este pasionat de locomotive şi că ar fi vrut să facă o fotografie în interior. Dar, ştiind cum se porneşte, n-a rezistat tentaţiei de a da o tură cu ea. O aventură care se putea termina tragic dacă pe drum s-ar fi întâlnit cu un alt tren de călători sau cu un mărfar.

Sindicaliştii spun că nimeni nu păzeşte locomotivele

Locomotiva făcea parte din ansamblul unui tren privat de marfă. Mecanicul a decuplat-o şi a garat-o, vagoanele urmând să intre pe o linie industrială, cu o locomotivă Diesel. În acel moment, conductorul ar fi trebuit să informeze impiegatul de mişcare că şi-a terminat treaba şi a asigurat locomotiva pe linie. Teoretic. Practic, potrivit CFR, mecanicul n-a respectat procedura.

Sindicaliştii spun că, din dorinţa de a tăia din cheltuieli, nimeni nu păzeşte locomotivele atunci când staţionează sau sunt garate. Firma privată de transport în schimb nu a comentat incidentul.

Aceeași locomotivă, implicată într-un alt accident feroviar 

În iulie 2021 aceeaşi locomotivă a mai fost implicată într-un alt incident cercetat de AGIFER. Atunci, în stația CFR Filiași, mecanicul a depășit viteza maximă admisă pe linie. 

Mecanicul de locomotivă nu a anunțat în scris remizarea locomotivei, iar în momentul în care angajatul de la Postul 1 Mișcare a observat că locomotiva s-a pus în mișcare, s-a deplasat imediat în zona respectivă și a constatat că la bord se afla o persoană străină, moment în care a solicitat telefonic prezența reprezentanților Poliției TF la fața locului. 

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
ghiseu
image
image
image
image
image
image
image png
femeie cu troler in aeroport jpg
1 control medical 1402173971 jpg jpeg
ghiozdan shutter 1082255939 jpeg
vouchere de vacanta jpg
uscare par jpg
image png
moda in perioada comunista, expozitie la muzeul judetean olt   foto alina mitran (10) jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net