«Cârtiţele» de 267.000.000 €, trase pe dreapta

Ultima actualizare:
Bugetul pentru metrou tăiat la jumătate
Bugetul pentru metrou tăiat la jumătate

Mai-marii din Metrorex, cei de la Ministerul Transporturilor şi constructorii au promis că din ianuarie, „cârtiţele” Varvara şi Filofteia vor săpa tunelurile la Magistrala 5. Suntem în februarie, şi toţi dau din colţ în colţ şi caută motive să amâne începerea lucrărilor până în aprilie.

Autorităţile ne-au promis că peste doi ani vom ajunge cu metroul în Drumul Taberei, însă, mai avem de aşteptat. Imediat ce s-a anunţat tăierea drastică a bugetului pentru lucrările la Magistrala 5, Eroilor-Drumul Taberei, ritmul pe şantier a încetinit.

Constructorii sunt nemulţumiţi de faptul că din cei 500 de milioane de lei, cât erau programaţi pentru 2013, Guvernul a alocat doar 200.

Februarie 2013: Pe şantierul de la Răzoare, ieri, nu era picior de muncitor

Bugetul pentru metrou tăiat la jumătate
Bugetul pentru metrou tăiat la jumătate

Aşa că întârzierile de zece luni, anunţate la finalul anului trecut, se vor transforma în ani, termenul finalizării nemafiind 2015, ci 2018. Muncitorii nu se mai grăbesc să termine, astfel că pe şantierul de la Răzoare e pustiu. „Cârtiţele" Varvara şi Filofteia trebuiau să înceapă săpăturile la tuneluri în septembrie 2012, lucrarea a fost amânată pentru ianuarie 2013, iar acum s-a dat un nou termen.

Octombrie 2012: Scuturile au fost coborâte în staţia Academia Militară


    Bugetul pentru metrou tăiat la jumătate
Bugetul pentru metrou tăiat la jumătate

„La începutul lunii aprilie sperăm să începem forarea. Încă lucrăm la asamblarea celor două utilaje", ne-a explicat şeful de şantier de la Răzoare, care s-a ferit să spună că de fapt banii sunt motivul pentru care se tot trage de timp. Scuturile stau, dar pe bani mulţi. Acestea au fost închiriate din Turcia cu 267 de milioane de euro. Realizarea Magistralei 5 costă 860 de milioane de euro.

Scuturile sunt uriaşe. Fiecare are câte un cap rotativ de forare cu 58 de dinţi foarte puternici, o lungime de 70 de metri şi un diametru de 6,5 metri. Odată puse în mişcare, scuturile vor săpa zi şi noapte: unul spre Eroilor şi celălalt spre Drumul Taberei. Vor înainta câte 30 de metri pe zi, astfel că nu le trebuie decât 25 de luni pentru ca ca cele două galerii să fie gata. Până le pun în funcţiune, utilajele zac în subteranul viitoarei staţii de metrou ­Academia Militară. Asamblarea lor a început în ­octombrie, însă nici până acum ­constructorii nu au reuşit să le aducă în faza finală.

Tronsonul Drumul Taberei-Eroilor are 10 staţii: Eroilor, Academia Militară, Orizont, Favorit, Drumul Taberei 34, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiţei, Brâncuşi, Râul Doamnei.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Prințul George, Prințesa Charlotte și Prințul William Foto Profimedia jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
469859399 1102167817961740 672508127811502855 n jpg
brad 1 jpg
profesoara care citeste o carte jpg
lovitura parta jpg
Metoda japoneza de slabit  Iti ia doar 10 minute pe zi  Sursa foto  shutterstock 1807805059 jpg
egipt (315) jpg
femeie coreea1 jpeg
chipul real al lui iisus fotopixabay png
image
actualitate.net
image
actualitate.net