«Cârtiţele» de 267.000.000 €, trase pe dreapta

Ultima actualizare:
Bugetul pentru metrou tăiat la jumătate
Bugetul pentru metrou tăiat la jumătate

Mai-marii din Metrorex, cei de la Ministerul Transporturilor şi constructorii au promis că din ianuarie, „cârtiţele” Varvara şi Filofteia vor săpa tunelurile la Magistrala 5. Suntem în februarie, şi toţi dau din colţ în colţ şi caută motive să amâne începerea lucrărilor până în aprilie.

Autorităţile ne-au promis că peste doi ani vom ajunge cu metroul în Drumul Taberei, însă, mai avem de aşteptat. Imediat ce s-a anunţat tăierea drastică a bugetului pentru lucrările la Magistrala 5, Eroilor-Drumul Taberei, ritmul pe şantier a încetinit.

Constructorii sunt nemulţumiţi de faptul că din cei 500 de milioane de lei, cât erau programaţi pentru 2013, Guvernul a alocat doar 200.

Februarie 2013: Pe şantierul de la Răzoare, ieri, nu era picior de muncitor

Bugetul pentru metrou tăiat la jumătate
Bugetul pentru metrou tăiat la jumătate

Aşa că întârzierile de zece luni, anunţate la finalul anului trecut, se vor transforma în ani, termenul finalizării nemafiind 2015, ci 2018. Muncitorii nu se mai grăbesc să termine, astfel că pe şantierul de la Răzoare e pustiu. „Cârtiţele" Varvara şi Filofteia trebuiau să înceapă săpăturile la tuneluri în septembrie 2012, lucrarea a fost amânată pentru ianuarie 2013, iar acum s-a dat un nou termen.

Octombrie 2012: Scuturile au fost coborâte în staţia Academia Militară


    Bugetul pentru metrou tăiat la jumătate
Bugetul pentru metrou tăiat la jumătate

„La începutul lunii aprilie sperăm să începem forarea. Încă lucrăm la asamblarea celor două utilaje", ne-a explicat şeful de şantier de la Răzoare, care s-a ferit să spună că de fapt banii sunt motivul pentru care se tot trage de timp. Scuturile stau, dar pe bani mulţi. Acestea au fost închiriate din Turcia cu 267 de milioane de euro. Realizarea Magistralei 5 costă 860 de milioane de euro.

Scuturile sunt uriaşe. Fiecare are câte un cap rotativ de forare cu 58 de dinţi foarte puternici, o lungime de 70 de metri şi un diametru de 6,5 metri. Odată puse în mişcare, scuturile vor săpa zi şi noapte: unul spre Eroilor şi celălalt spre Drumul Taberei. Vor înainta câte 30 de metri pe zi, astfel că nu le trebuie decât 25 de luni pentru ca ca cele două galerii să fie gata. Până le pun în funcţiune, utilajele zac în subteranul viitoarei staţii de metrou ­Academia Militară. Asamblarea lor a început în ­octombrie, însă nici până acum ­constructorii nu au reuşit să le aducă în faza finală.

Tronsonul Drumul Taberei-Eroilor are 10 staţii: Eroilor, Academia Militară, Orizont, Favorit, Drumul Taberei 34, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiţei, Brâncuşi, Râul Doamnei.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Planete, Pixabay (2) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
cuplu de romani, disparut în inundatii, cautati in Spania Foto ABC    Álvaro Ybarra Zavala jpg
Nicolae Ceauşescu, la Conferinţa Naţională a PCR din decembrie 1977 (© „Fototeca online a comunismului românesc”, cota: 2/1977)
human structures made matters worse  jpg
mic dejun  foto   Shutterstock jpg
adelina pestritu colaj instagram jpg
Dr  Tarek Nazer 1000x600 jpg
atac de cord Pixabay jpg
marcel bolos jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net