Ce are de gând să facă Firea cu banda unică care a paralizat Capitala
Gabriela Firea nu renunță și pace la ideea ca Bucureștiul să aibă multe benzi unice pentru autobuze. Vrea ca oamenii să lase acasă mașinile și să circule cu transportul în comun.
Șoferii care au vrut să intre zilele trecute, în Capitală, de pe DN1 au fost actori fără voie într-un film de groază. În două ore și jumătate au reșit să parcurgă drumul Săftica-Băneasa.
Unii au întârziat la serviciu, în timp ce alții au pierdut avionul sau trenul. Banda unică pentru RATB, amplasată pe Șos. București-Ploiești, până la Fântâna Miorița, a fost vinovată pentru producerea haosului.
Joi au fost montați stâlpișorii care delimitează culoarul de benzile pentru șoferi, fără ca populația să fie anunțată. Încă de atunci am putut asista la cozi. Dar luni dimineață a fost apogeul.
Primarul general a încercat să-i liniștească pe bucureșteni că va renunța la banda dedicată RATB până când va începe perioada concediilor. Dar cum se vor închide școlile, gata cu ”privilegiile”. ”Nu se pune în nici un caz problema să renunţăm la culoarele unice. Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, un document strategic de planificare a transportului în regiunea Bucureşti-Ilfov precizează clar că una dintre măsurile care duc la creşterea mobilităţii este realizarea acestor benzi destinate transportului public. Vom acţiona să facem această măsură cât mai eficientă, astfel încât efectele benefice să fie mai mari decât neajunsurile, aplicând în această perioadă un set de măsuri complementare care să ajute la decongestionarea traficului”, susţine Gabriela Firea.
Edilul dorește de fapt ca omul să renunțe la mașină și să urce în autobuze și tramvaie.
Dar e practic imposibil să-i convingi pe oameni că asta este soluția cea mai bună pentru ei când RATB are mari probleme cu parcul circulat, iar timpul de așteptare în stație ajunge și la 30 de minute.
Și să nu mai vorbim despre condițiile proaste din mijloacele de transport în comun. Jumătate dintre autobuze nu sunt dotate cu aer condiționat, iar în cele care au, sistemul nu este pornit de frica consumului de motorină.
Alte soluții pentru fluidizarea traficului
Primăria Capitalei promite că vine și cu alte măsuri care să împiedice blocajul în trafic:
- construcţia de parcări de tip Park & Ride la punctele cheie de intrare în oraş;
- construcţia de parcări subterane;
- amenajare şi lărgire Prelungirea Ghencea;
- lărgire str. Jandarmeriei;
- reconfigurarea întregii zone de birouri Pipera-str. Fabrica de Glucoză, str. D. Pompeiu, str. Petricani, str. Andronache, Şoseaua Colentina;
- amenajarea infrastructurii utilitare pentru biciclete (piste şi locuri de parcare;
- extinderea sistemului de închiriere biciclete (bike-sharing);
- crearea de noi zone cu prioritate pentru pietoni şi biciclişti în centrul oraşului;
- modernizarea spaţiul urban public şi îmbunătăţirea condiţiilor de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusă;
- regândirea şi extinderea sistemului de management al traficului;
- înfiinţarea de noi linii preorăşeneşti care să preia o parte dintre navetişti;
- achiziţia a 100 de troleibuze, 100 de tramvaie şi 400 de autobuze;
- modernizarea infrastructurii de tramvai şi extinderea acesteia cu 41 de kilometri de cale dublă;
- reabilitarea a aproximativ 1.800 de staţii.
30.000 de autovehicule, înmatriculate în patru luni
Firea vine cu o statistică prin care arată că mașinile s-au înmulțit în Capitală, ceea ce ar duce la un blocaj total.
”La finalul lunii aprilie în Bucureşti erau înmatriculate 1.274 de milioane de autovehicule, plus alte 155.000 înmatriculate în Ilfov. Faţă de finalul anului trecut se înregistrează, în doar patru luni, o creştere de peste 30.000 de autovehicule în zona metropolitană Bucureşti, cărora li se adaugă autovehiculele care tranzitează zilnic orașul, precum şi cele înmatriculate în alte judeţe sau în alte ţări care au proprietari ce locuiesc, de fapt, în Capitală”.
Dar să nu uităm, totuși, că PSD, partidul de guvernare în fruntea căruia se află primarul general, a eliminat taxa de mediu și a încurajat înmatricularea în România pe bandă rulantă a autovehiculelor.
Din ianuarie și până în aprilie, au fost înscrise în circulație, la nivelul întregii țări, aproape 29.000 de mașini noi și 167.000 de mașini vechi din import, arată datele Poliției.