Cele mai importante lucrări de infrastructură care au fost gata în 2020. Câți km noi de autostradă avem în acest moment

Ultima actualizare:

    Lotul 1 Sebeș-Turda, din Autostrada Transilvania, a fost gata pe final de an
Lotul 1 Sebeș-Turda, din Autostrada Transilvania, a fost gata pe final de an

Din punct de vedere al infrastracuturii, stăm bine. Autoritățile au reușit să termine după 9 ani lucrările la Magistrala 5 de metrou, singura construită după Revoluție, să dea în circulație 62,5 km de autostradă și, extrem de important, să contecteze Aeroportul Otopeni de Capitală printr-un tren.

România este cu mult în urma statelor europene, în ceea ce privește dezoltarea infrastructurii. Dar, cu toate acestea, în 2020 constructorii au reușit să termine cele mai importante obective.

Prima linie metrou de după Revoluție, gata după 9 ani

Pe 15 septembrie, după 9 ani de așteptări, s-a deschis primul tronson al Magistralei 5, în prezența președintelui Klaus Iohannis. Este vorba despre linia care leagă Eroilor 2 de Drumul Taberei, printre puținele cartiere din București care nu aveau metrou.

Pe 15 septembrie, bucureștenii au fost nerăbdători să ia metroul de la stația Valea Ialomiței
Pe 15 septembrie, bucureștenii au fost nerăbdători să ia metroul de la stația Valea Ialomiței

Nicolae Ceaușescu nu a dorit ca pe aici să trenul, pentru că în subteran au existat multe buncăre secrete, ale Armatei, descoperite în timpul lucrărilor.

În plus, solul este mai nisipos. Dar cum utilajele și materialele de construcții din ziua azi sunt mult mai performate, iată că cei 350.000 de locuitori ai cartierului din sectorul 6 au la îndemână și acest mijloc rapid de transport.

M5 are 10 staţii care se întind pe 7 km. Valoarea investiţiei e de 3,2 miliarde de lei, dintre care 2 miliarde de lei obţinute din fonduri europene.

Trenurile circulă direct între Eroilor 2 şi Valea Ialomiţei, cine doreşte să ajungă la Brâncuşi sau Râul Doamnei trebuie să schimbe metroul la Romancierilor. Şi programul este diferit.

Pe tronsonul Eroilor 2- Valea Ialomiţei garniturile circulă la un interval de 6-9 minute, în funcţie de oră, iar spre celălalt capăt între 12 şi 20 de minute.

72 de trenuri pe linia de Otopeni

Pe 13 decembrie, fără nici un fel de inaugurare, CFR a introdus în grafic garniturile care leagă Gara de Nord de Aeroportul Otopeni.

Bucureștiul era printre puținele capitale auropene care nu aveau conexiune cu trenul sau metrou între marile aeroporturi și oraș.

Din 13 decembrie, călătorii au tren de la Aroportul Otopeni spre București
Din 13 decembrie, călătorii au tren de la Aroportul Otopeni spre București

Presați de cei de la UEFA, pentru că orașul era gazda a trei meciuri în cadrul Euro 2020, guvernanții au fost nevoiți să găsească o variantă de transport pentru suporterii care soseau în România cu avionul. Astfel că s-au gândit la tren. Campionatul European de Fotbal nu s-a mai ținut din cauza pandemiei, dar noi ne-am ales cu ruta feroviară.

Într-un an și jumătate lucrările au fost gata, iar acum avem la dispoziție 72 de trenuri care fac conexiunea, non-stop, între Aeroportul Otopeni și Gara de Nord.

În total, traseul are o lungime de 19 km și circulă prin Pajura-Mogoșoaia, iar de la Halta Odăile se bifurcă spre calea feroviară spre strada Odăile, supratraversează pe piloni DN1 și ajunge la Terminalul Sosiri.

Călătoria durează 20 de minute, iar trenurile circulă la intervale de 40 de minute. O călătorie costă 4 lei, în timp ce abonamentul săptămnal este 25 de lei, iar cel lunar 85 de lei.

Mai puțini km de autostradă față de cei promiși

Și infrastructura rutieră s-a mai lungit anul acesta. La rețeaua de autostrăzi s-au adăugat până acum încă 62,5 km, deși fostul ministru al Tansporturilor, Lucian Bode, anunța că vor fi gata între 80 și 100 km.

Lucian Bode a fost la inaugurarea Lotului 1 Râșnov-Cristianu din Autostrada Comarnic-Brașov, ultimii km gata pe anul acesta
Lucian Bode a fost la inaugurarea Lotului 1 Râșnov-Cristianu din Autostrada Comarnic-Brașov, ultimii km gata pe anul acesta

S-au dat în circulație anul acesta cele două tronsoane din A3: Borş- Biharia, 5,35 km și Iernut-Cheţani, 17,9 km. La aceştia se adaugă lotul 1 din A10 Sebeş-Turda, care se întinde pe 17 km, 16 km ai Centurii Bacău și încă 6,3 km din lotul 1 Cristianu-Râșnov, parte din Autostrada Comarnic-Brașov. Bode promitea la început de an că vor fi gata și lotul 2 din Sebeș-Turda, în lungime de 24,25 km, Cheţani-Câmpia Turzii, 15,7 km, și tronsonul 2 din Drumul Expres Craiova-Piteşti, de 40 km.

Toate acestea au rămas drept promisinile anului 2021. În acest moment, România are 911 km de autostradă și 372 km, în execuție, în diferite stadii.

Citește și: 

Autostrada Comarnic-Brașov. În această seară se deschide Lotul 1 Râșnov- Cristian, în lungime de 6,3 km

Primii 16 km din Autostrada Moldova se deschid miercuri. Varianta ocolitoare a Bacăului, inaugurată de șeful statului

FOTO Autostrada Transilvania. S-a deschis circulația pe Lotul 1 Sebeș -Turda

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Regina Letizia și Regele Felipe Foto Profimedia (1) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
Adina Matei comisar licitatie Artmark record Grigorescu jpg
bani multi pensie jpg
pensie jpg
Vue du village de Tourrettes sur Loup depuis la route des Quenières JPG
netflix pixabay jpg
luxemburg istock jpg
jessica riggs calendar nud profimedia (1) jpg
georgescu iohannis foto EPA + FB jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net