Cu metroul ăsta ne plimbăm de la anul
Sunt moderne, construite după ultimele exigenţe şi ne vor plimba de la anul prin subteranele Capitalei. Metrorex a bătut palma cu spaniolii pentru 16 trenuri ca-n filme.
Ibericii de la compania Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) au postat deja pe site-ul lor fotografii cu modelul de tren gândit pentru traficul subteran din Bucureşti. Prima garnitură va ajunge în Capitală în septembrie şi va fi pusă în circulaţie abia în ianuarie 2014, după o serie de teste. Va parcurge o probă de anduranţă, fără călători, de 20.000 km, pentru a obţine omologarea de la Autoritatea Feroviară Română.
Fiecare garnitură va fi formată din 6 vagoane unite prin burduf
Celelalte trenuri vor ajunge la Metrorex şi vor începe să funcţioneze în cursul anului viitor. Primele patru trenuri vor fi fabricate în Spania, iar celelalte 12 trenuri vor fi asamblate la Atelierele CFR Griviţa. Acestea au câte şase vagoane unite prin burduf, o capacitate de 1.202 pasageri, spaţii pentru persoanele cu handicap, uşi culisante cu autoblocare, protecţie la prinderea persoanelor între uşi şi patru motoare, ajungând astfel la o viteză de 80 km/h.
Cele 16 garnituri au costat 97 de milioane de euro, fără TVA, şi le vor înlocui pe cele vechi de peste 30 de ani. Conform contractului, o parte din noile trenuri ar fi trebuit să fie deja puse în circulaţie încă de la începutul acestui an. Însă testele, care fuseseră programate pentru sfârşitul anului 2012, au fost întârziate nouă luni.
Click!spune
Metrorex deţine, în prezent, 33 de trenuri de metrou fabricate între anii '70 - '80.
Ele ar trebui înlocuite, din cauza vechimii garniturilor. Rama Electrică de Metrou (REM), primul tip de tren care a circulat în Capitală, a făcut primele probe în subteran în 1976, între staţiile Unirii şi Izvor.
Reţeaua de metrou a Capitalei a fost deschisă călătorilor la 16 noiembrie 1979 şi avea 12 trenuri. Metrorex mai are în exploatare încă 44 de trenuri Bombardier, construite în Suedia şi asamblate la Craiova.