Cum a ”murit” proiectul Autostrăzii Comarnic-Brașov

simeon stalpnicul png

De trei ani tot așteptăm să înceapă lucrările la Autostrada Comarnic-Brașov. Nu sunt bani, au spus autoritățile, care nu au dorit să intre în amănunte. Traian Băsescu a povestit din culisele proiectului.

"În dezbaterea publică sunt o groază de falsuri. În primul rând, vreau să știți că s-au încercat toate variatele ca Autostrada Comarnic-Brasov să fie finanțată din fonduri europene. Comisia Europeană a respins constant investiția din bani europeni, dintr-un motiv simplu: au spus că este prelungire a autostrăzii care a fost contractată ilegal, fără licitație, Brașov-Borș, celebra Autostrada Transilvania, și UE nu s-a compromis să participe la extinderea acestui proiect. Pentru ca a fost alocat companiei Bechtel, fără licitație. Deci, Comisia Europeana a scos proiectul Comarnic-Brașov din proiecte finanțabile, în condițiile în care România a dat UE 6,2 miliarde de euro înapoi", a declarat Traian Băsescu, la România TV.

Fostul şef de stat a mai sopus că Banca Europeană de Investiţii şi Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare au fost convinse apoi să finanţeze proiectul autostrăzii, dar s-au retras.

Motivul este Dan Şova, care pe atunci era ministrul Marilor Proiecte.

”Cele două bănci au fost convinse să finanțeze acest proiect, nu ca prelungire a Autostrăzii Transilvania, ci ca prelungire a investiției făcută deja pe București-Ploiești si pe centura Ploieștiului, până la Comarnic, pe patru benzi. Au acceptat varianta, iar în urma discuțiilor au prezentat o formulă de finanțare care a fost înaintată Guvernului. A stat circa o lună această propunere în ministerul lui Șova, după care s-a întros la cele două banci cu observații cumplite, prin care domnul Șova cerea completa modificare a modului de finanțare, cu avansuri mult mai mari, cu începere din două capete. Băncile și-au dat seama că nu e în regula începerea de la două capete și au suspectat că sunt niște firme care trebuie să prindă contractele de la Comarnic, 15 km, și de la Brașov, vreo 15-20 de km și partea cea mai grea, care era străpungerea muntelui, era neglijată. În aceste condiții, cele două bănci s-au retras din proiect și au comunicat Guvernului să facă ce vrea, pentru că nu vor finanța cum vrea domnul Șova. Așa a murit proiectul Comarnic-Brașov. Trebuie să înțelegem că românii nu pot fi mintiți la nesfârșit. Cele două banci s-au retras din proiect datorită condițiilor cerute de Șova, prin care nu accepta condițiile cinstite propuse. Era un credit pe 30 de ani, ușor de plătit”, a explicat Băsescu.

Fostul ministru al Marilor Proiecte, Dan Şova, declara, în 2013, că va termina Autostrada Comarnic-Braşov până în 2016.

cub mama theo rose carmen harra png
Brad Pitt (5) jpg
cub monica anghel png
Horoscop dragoste webp
andrei duban apare in serialul wednesday jpg
andreea esca 6 png
foto1 copii crisanB jpg
andreea antonescu jpg
viktor orban ungaria shutterstockfoto 850x567 jpg
Capture JPG
image
image
image
image
Klaus Iohannis si Alina Gorghiu jpg
foto2 liliana jpg
calendar ortodox 2021 2 decembrie sfantul prooroc avacum bizant sec xiv jpeg
cele mai frumoase polițiste 4 jpg
foto1 1 dec Foto Inquam Photos Octav Ganea (8)B jpg
FotoJet jpg