Cum a ”murit” proiectul Autostrăzii Comarnic-Brașov

Ultima actualizare:
simeon stalpnicul png

De trei ani tot așteptăm să înceapă lucrările la Autostrada Comarnic-Brașov. Nu sunt bani, au spus autoritățile, care nu au dorit să intre în amănunte. Traian Băsescu a povestit din culisele proiectului.

"În dezbaterea publică sunt o groază de falsuri. În primul rând, vreau să știți că s-au încercat toate variatele ca Autostrada Comarnic-Brasov să fie finanțată din fonduri europene. Comisia Europeană a respins constant investiția din bani europeni, dintr-un motiv simplu: au spus că este prelungire a autostrăzii care a fost contractată ilegal, fără licitație, Brașov-Borș, celebra Autostrada Transilvania, și UE nu s-a compromis să participe la extinderea acestui proiect. Pentru ca a fost alocat companiei Bechtel, fără licitație. Deci, Comisia Europeana a scos proiectul Comarnic-Brașov din proiecte finanțabile, în condițiile în care România a dat UE 6,2 miliarde de euro înapoi", a declarat Traian Băsescu, la România TV.

Fostul şef de stat a mai sopus că Banca Europeană de Investiţii şi Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare au fost convinse apoi să finanţeze proiectul autostrăzii, dar s-au retras.

Motivul este Dan Şova, care pe atunci era ministrul Marilor Proiecte.

”Cele două bănci au fost convinse să finanțeze acest proiect, nu ca prelungire a Autostrăzii Transilvania, ci ca prelungire a investiției făcută deja pe București-Ploiești si pe centura Ploieștiului, până la Comarnic, pe patru benzi. Au acceptat varianta, iar în urma discuțiilor au prezentat o formulă de finanțare care a fost înaintată Guvernului. A stat circa o lună această propunere în ministerul lui Șova, după care s-a întros la cele două banci cu observații cumplite, prin care domnul Șova cerea completa modificare a modului de finanțare, cu avansuri mult mai mari, cu începere din două capete. Băncile și-au dat seama că nu e în regula începerea de la două capete și au suspectat că sunt niște firme care trebuie să prindă contractele de la Comarnic, 15 km, și de la Brașov, vreo 15-20 de km și partea cea mai grea, care era străpungerea muntelui, era neglijată. În aceste condiții, cele două bănci s-au retras din proiect și au comunicat Guvernului să facă ce vrea, pentru că nu vor finanța cum vrea domnul Șova. Așa a murit proiectul Comarnic-Brașov. Trebuie să înțelegem că românii nu pot fi mintiți la nesfârșit. Cele două banci s-au retras din proiect datorită condițiilor cerute de Șova, prin care nu accepta condițiile cinstite propuse. Era un credit pe 30 de ani, ușor de plătit”, a explicat Băsescu.

Fostul ministru al Marilor Proiecte, Dan Şova, declara, în 2013, că va termina Autostrada Comarnic-Braşov până în 2016.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Prințesa Caroline și Pierre Casiraghi cu soția Beatrice Borromeo, doliu în familia Casiraghi de la Monaco   Profimedia jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
georgescu iohannis foto EPA + FB jpg
1280px Podul de la Cernavodă distrus în 1916 jpg
poligon explozie jpg
ucraina png
Schengen shutterstock 9 jpg
lidl jpg
profi1 jpeg
cna consiliul national al audiovizualului Foto Facebook jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net