Cum alegi cel mai bun service auto?
La ce să fim atenţi atunci când alegem un service auto? La preţuri, la cât de departe se află de locuinţa noastră sau la profesionalismul cu care lucrează angajaţii? Iată câteva sfaturi de care este bine să ţii cont atunci când îţi dai maşina pe mâinile mecanicilor auto.
Nu uita în maşină obiecte de valoare!
Fii atent la ce obiecte laşi în autoturism pe perioada cât acesta stă în service. Motivul? Este posibil ca în zilele respective să ai nevoie de anumite acte, documente şi dosare, de anumite obiecte precum telefonul mobil, casetofonul, hărţile rutiere, lanterna etc.
Spală maşina înainte de a o duce la service
Înainte de a duce maşina în service-ul auto, aceasta trebuie spălată atât pe exterior cât şi în interior. Acest lucru va uşura foarte mult munca mecanicului. De exemplu, dacă acesta trebuie să ridice autoturismul pe rampă, iar maşina este plină de noroi întărit în zona roţilor, mecanicul va trebui să îndepărteze singur murdăria pentru a ajunge la anumite piese.
Inspectează zona de lucru
Un service curat şi ordonat are şanse mari să fie unul în care se lucrează cu atenţie. Este indicat ca înainte de a lăsa maşina în service să inspectezi zona de lucru. Aceasta îţi poate da detalii importante despre profesionalismul angajaţilor.
Cere transparenţă totală
Angajaţii serviceului auto trebuie să-ţi răspundă la toate întrebările, să-ţi dea soluţii şi sugestii daca li se cere acest lucru, trebuie să-ţi prezinte cu toată transparenţa modul de lucru şi problemele pe care le are maşina ta. Un service bun are o sală de aşteptare cu vedere spre maşină de unde clientul poate urmări cum se lucrează la autoturismul său. Mai mult decât atât, după terminarea reparaţiilor mecanicul auto care a lucrat la maşină trebuie să prezinte clientului piesele defecte sau uzate pe care le-a înlocuit şi să explice ce anume s-a defectat la ele.
Atenţie la fişa de intrare!
Un angajat al service-ului trebuie să inspecteze maşina de faţă cu clientul şi să indice dacă autoturismul prezintă zgârieturi sau este lovită. Aceste observaţii trebuie notate pentru a se compara dacă şa ieşirea din service maşina este, din punct de vedere estetic, la fel cum a intrat.
Cum se face plata?
Dacă la intrarea maşinii în service te-ai inţeles asupra sumei, atunci aceasta trebuie plătită în condiţiile în care s-a discutat. Dacă există costuri suplimentare în timpul reparaţiei reprezentantul service-ului trebuie să discute cu clientul şă să-i explice foarte clar că este nevoie de o lucrare suplimentară. Clientul este cel acre decide dacă defectul se repară acum saum ai târziu.
Se respectă programarea?
Programările sunt foarte importante şi nu trebuie să existe nici un motiv pentru care maşina ta să nu intre în service la ora programată. De asemenea, orice întârziere a reparaţiei trebuie să fie anunţată din timp.
ANPC: „Solicită devizul, nota de reparaţie şi factura!”
Solicită un deviz - Solicitarea unui deviz te va ajuta să estimezi costurile pe care va trebui să le suporţi. Devizul trebuie să conţină descrierea precisă a lucrărilor care se vor efectua, costul namoperei, lista pieselor de schimb necesare, termenul de reparaţie, durata de valabilitate a devizului. Dacă devizul se semnează de către ambele părţi, acesta se poate transforma într-un contract comercial şi trebuie să se emită o notă de comandă pentru reparaţie.
Ce trebuie să cuprindă nota de reparaţie- Nota de comandă sau de reparaţie se redactează pe un formular cu antetul societăţii şi trebuie să cumprindă: data, identitatea clientului, modelul şi tipul autovehiculului,.kilometrajul, natura reparaţiilor ce urmează a fi efectuate, costul acestor intervenţii, durata imobilizării maşinii în cadrul serviceului
Cere factură - Service-ul auto este obligat să furnizeze clientului o factură emisă în dublu exemplar, originalul fiind dat clientului însoţit de chitanţă (formularul fiscal) sau de chitanţă eliberată la plata cu cardul. În cazul în care doreşti să beneficiezi de garanţia produselor înlocuite sau chiar a manoperei, factura este obligatorie. Cu ea dovedeşti că ai fost client al service-ului auto respectiv. Înmânarea facturii de către reprezentanţii service-ului auto presupune că aceştia nu ţi-au făcut reparaţiile „la negru”.