De ce mergeau tinerii pe carosabil? Pentru că nu există trotuar. Autoritățile ignoră de ani de zile drumul „morții” dintre Vama Veche și 2 Mai

Ultima actualizare:

Vlad Pascu este șoferul drogat care a intrat în grupul de 8 tineri sâmbătă dimineața. Conducea haotic pentru că, așa cum au constat autoritățile, era sub influența a trei substanțe interzise. Dar tinerii loviți de mașina lui Pascu se îndreptau spre localitatea 2 Mai direct pe carosabil. Și asta pentru că nu există trotuar. Mii de turiști fac acest drum între cele două sate, 2 Mai și Vama Veche, în fiecare an, riscându-și viața. Nimeni dintre autorități nu s-a sesizat că în zonă, intens circulată vara în special de tineri lipsește trotuarul care garantează siguranța.

image

În România, pietonul trebuie să fie de două ori atent

Avem multe exemple când soluții salvatoare chiar vitale au venit abia după ce a avut loc o tragedie. Și în cazul acesta autoritățile s-au sesizat abia după ce doi tineri au fost spulberați de mașina lui Pascu.

Sigur, șoferul de 19 ani era drogat și mergea haotic și cu viteză mare, iar în România s-a dovedit că este mai bine să te ferești tu, ca pieton, decât să te bazezi pe conducătorul auto. Nenumărate tragedii au avut loc pe trecerile de pietoni din țară, pentru că pietonii s-au bazat pe reguli, dar șoferii le-au ignorat.

Și totuși, dacă între 2 Mai și Vama Veche ar fi existat trotuar, poate azi nu vorbeam de morți.

De 12 ani, o pistă de biciclete stă neterminată. Trotuar nu există

Direct pe carosabil, punându-și viața în pericol sau folosind ca trotuar o pistă de biciclete care se termină brusc și ajungi inveitabil tot pe carosabil. Aceasta este singura alternativă a turiștilor și localnicilor care fac drumul între 2 Mai și Vama Veche.

Drumul Național 39 care leagă cele două sate de la malul mării populate an de an de tineri este deservit de un așa zis trotuar, de fapt o pistă de biciclete. Un paradox, des întâlnit în România, pista care ar trebui să se întindă pe nici 4 kilometri de drum drept, are aproape 3 kilometri și se termină brusc cu 500 de metri înainte de intrarea în 2 Mai.

Greu de crezut dar este purul adevăr. Construcția pistei de biciclete folosită azi pe post de trotuar între 2 Mai și Vama Veche a fost începută acum 16 ani, așadar în 2007 și finalizată patru ani mai târziu, în 2011. De atunci pista stă neterminată. Vorbim de o cosntrucție de 3 kilometri și o porțiune de 500 de metri nefinalizată.

Sursa foto: Libertatea
Sursa foto: Libertatea

Grupul de tineri a fost lovit d emașina lui Pascu exact pe porțiunea în care nu mai există pista de biciclete folosită ca trotuar.

Există un proiect finalizat, în care se reabilitează întreaga stradă principală (n.r. din 2 Mai), denumită Mihail Kogălniceanu. În cadrul proiectului se prelungește cu trotuar și iluminat până în acea pistă de biciclete”, a punctat Daniel Gheorghe Georgescu pentru Libertatea.

Drumul pe care s-a petrecut oribilul eveniment este un drum național, prin urmare administrarea intra în responsabilitatea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Constanța”, a ținut edilul să mai precizeze într-un mesaj pentru sursa citată.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard și Alejandra Gere, GettyImages (2) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
23adbb27 d661 4add b171 ecdb61862362 jpeg
podul de piatra baile herculane jpg
Iosif Stalin citind ziarul (© Wikimedia Commons)
Întâlnire între Ion Antonescu și Adolf Hitler la Munchen, 1941 FOTO Profimedia jpg
Carlo Acutis 1, foto Facebook jpg
kaufland jpg
mona von bismarck colaj captura video jpg
index webp
image
actualitate.net
image
actualitate.net