De ce nu mai avem acces prin sms la metrou
Ceea ce e frumos nu durează o veşnicie. Serviciul de acces la metrou cu ajutorul telefonului mobil a fost suspendat după doar 16 luni de utilizare, în ciuda faptului că s-a bucurat de succes. De azi puteţi intra în subteran doar cu cartela cartonată.
Reprezentanţii Metrorex au lansat, ieri, un mesaj pe site-ul companiei în care anunţau călătorii că nu mai pot utiliza aparatele de acces prin sms la metrou. Orange nu mai permite de ieri abonaţilor să cumpere titluri de călătorie prin sms, însă totul se trage de la decizia Metrorex de a sista acest serviciu, în data de 2 iulie. Conducerea de la metrou susţine că proiectul, demarat în aprilie 2013, a fost unul pilot, valabil până la 30 iunie 2014.
Pentru ca bucureştenii care îşi cumpăraseră călătorii cu telefonul să le poată folosi în continuare, cei de la metrou au repus în funcţiune aparatele de validare, trei zile mai târziu. Ieri a fost ultima zi în care călătorii îşi puteau folosi călătoriile cumpărate prin sms, însă cei care nu au făcut-o vor primi banii înapoi de la compania de telefonie.
„Acum mai sunt 1.800-2.000 de oameni care vor primi banii înapoi prin reducerea facturii ori, în cazul celor cu cartele pre-pay, suma va fi creditată în contul cartelei”, ne-a spus Şerban Ţigău, directorul firmei care a furnizat sistemele de plată. Responsabilii Metrorex spun că serviciul poate fi reluat, însă acesta nu trebuie prestat de primul venit. „Compania îşi doreşte organizarea unei licitaţii la care să participe toţi operatorii. Interesul nostru e să oferim servicii de calitate, care să atragă oamenii spre metrou”, ne-a spus Evelyne Croitoru, responsabil de comunicare.
1.000 de utilizări pe lună
Din datele Metrorex reiese că sistemul de plată a călătoriei cu un simplu sms era folosit, în medie, de 1.000 de bucureşteni în fiecare lună. Ei plăteau 2,72 lei (62 de eurocenţi) pentru o călătorie, atât în reţeaua Orange, cât şi în Vodafone. Din 24 aprilie 2013 Orange a introdus o facilitate abonaţilor, prin care oferea două călătorii la preţul uneia. Ca să intre la metrou, călătorii trimiteau un sms la numărul 1700 şi primeau un mesaj de confirmare a plăţii. Apoi, apropiau telefonnul de validator şi puteau intra pe peron.
Au renunţat şi la biletul unic
Plata prin sms nu e singurul serviciu de care au fost privaţi bucureştenii. În aprilie 2014 Metrorex a refuzat să mai accepte la plata călătoriei cu metroul cardurile Activ ale RATB şi biletele unice de transport Metrorex-RATB. De asemenea, compania de la metrou a refuzat să mai permită reîncărcarea cardului Activ prin casieriile din subteran. Motivul? RATB are datorii de 21 de milioane de lei către Metrorex.