Firmele vor putea obține aviz de funcționare mai ușor. Unde se întâmplă asta

16 martie 2018
article img

Cei care vor să înceapă o afacere în domeniul alimentației publice (baruri, restaurante, activități recreative) se vor bucura de un proces de avizare simplificat. Un proiect de hotărâre al consilierilor locali ai Sectorului 2 prevede eliminarea unor documente solicitate în vederea obținerii autorizației de funcționare eliberată de primărie.

Consilierii locali ai PNL au elaborat un proiect de hotărâre în vederea sprijinirii persoanelor care doresc să dezvolte afaceri în domeniul alimentației publice. E vorba de activități din grupele CAEN 561 - restaurante, CAEN 563 - Baruri și alte activități de servire a băuturilor și CAEN 932 - Alte activități recreative și distractive. Documentul arată că, în acest moment, solicitanții unei autorizații de funcționare sunt obligați să depună o serie de documente pentru care autoritatea locală nu are competențe legale de verificare. „Procedura de autorizare a activităţii unităților de alimentație publică cuprinde și elemente ce exced competențele de verificare și control ale Poliţiei Locale Sector 2, astfel  răspunderea administrației poate fi doar în limita competențelor și atribuțiilor de control date prin lege”, spun inițiatorii proiectului.

Aceștia vor ca prin noua reglementare să elimine o serie de documente din dosarul solicitat de primărie pentru emiterea autorizației de funcționare. Acestea sunt:

- copia după autorizația sanitară de funcționare emisă de  Direcția de Sănătate Publică a Municipiului București;

- copia după autorizația sanitar-veterinară de funcționare emisă de Direcția Sanitar-Veterinară și pentru Siguranața Alimentelor  București;

- copia avizului/autorizației emise de Agenția pentru Protecția Mediului;

- copia avizului/autorizației de securitate la incendiu (P.S.I.) emisă de Inspectoratul pentru Situații de Urgență “Dealul Spirii” București-Ilfov;

- copia autorizației de funcționare din punctul de vedere al securității și sănătății în muncă, emisă de Inspectoratul Teritorial de Muncă București.

Conform reprezentanților PNL din Consiliul Local al Sectorului 2, acest proces de reducere a birocrației va duce la stimularea activităților economice. Propunerea a fost înaintată consiliului și va fi discutată în prima ședință.

Însă, chiar dacă aceste documente nu vor mai fi obligatorii la primărie, nu înseamnă că ele nu sunt solicitate de alte autorități ale statului: DSV (Direcția Sanitar Veterinară), DSP (Direcția de Sănătate Publică), MEDIU, ITM, conform Legii 359/2004.