Găuri de un metru pe autostrada Lugoj-Deva
România este ţara în care autostrăzile se surpă pe bandă rulantă. După Sibiu-Orăştie, acum în atenţia celor de la Drumuri se află Lugoj-Deva. Porţiuni din tronsonul 2 arată ca după un mare cutremur.
Autostrada Lugoj -Deva, construită în proporţie de 60%, reprezintă încă o pată neagră pentru autorităţi. Lucrările de mântuială fac ca o bucată din tronsonul 2, care se întinde pe 28 km, între Traian Vuia şi Coşteiu de Sus, să spulbere orice speranţă că circulaţia va fi deschisă prea curând. 17 km sunt cu probleme, iar pe 7 din ei unde au apărut fisuri uriaşe de mai bine de un metru în adâncime şi 30 cm lăţime.
Surse din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) spun că aceste crăpături ar fi apărut pentru că s-a folosit material prost. Cei care lucrează la această porţiune mărturisesc şi ei că s-a ajuns aici pentru că o bună parte din umplutura folosită este nisipoasă, fiind extrasă din carierele din zonă, recunoscute pentru materia primă folosită în industria sticlăriei şi a ceramicii.
“Pe raza satului Temereşti a fost o carieră de unde s-a extras acest pământ nisipos. Acum se caută pământ mai bun în comuna Margina. Ploile au reuşit să provoace adevărate cratere în terasament. Cele mai mari probleme au apărut la nodul de descărcare de la Margina, unde s-a folosit doar umplutură de la Temereşti”, a declarat, pentru redesteptarea.ro, un muncitor. Surpriză sau nu, acelaşi constructor şi aceeaşi companie care a realizat studiul de fezabilitate şi la Sibiu Orăştie sunt vinovate pentru dezastru. Într-un cuvânt, italienii de la Salini Impregilo.
Sibiu-Orăştie a fost demolată în septembrie
În iulie, după opt luni de la inaugurare, Autostrada Sibiu - Orăştie a luat-o la vale, asfaltul s-a surpat pe o porţiune de 300 m, din cei 22 km, cât măsoară tronsonul. CNADNR a plătit experţi care au mers la faţa locului ca să explice ce s-a întâmplat acolo. Aşa au descoperit că totul a fost construit pe apă, fără nici un fel de consolidare. În septembrie, tronsonul a fost închis circulaţiei şi demolat. Acum se fac sondări ale terasamentului, care-i ajută pe specialişti să stabilească dacă va mai fi demolat vreun alt tronson.