Haos pe calea ferată! Opt trenuri, blocate între staţii. Mai mulţi pomi s-au prăbuşit pe şine

Ultima actualizare:

    Sute de călători au fost afectați de problemele pe calea feratăfoto: captura Facebook
Sute de călători au fost afectați de problemele pe calea feratăfoto: captura Facebook

Vremea rea a făcut prăpăd în vest-ul ţării şi au perturbat traficul pe calea ferată. S-au înregistrat întârzieri de sute de minte. Opt trenuri au rămas blocate între staţiile Caransebeş şi Orşova, după ce furtunile violente au rupt liniile de tensiune iar mai mulţi arbori s-au prăbuşit pe şine. Zeci de angajaţi ai CFR lucrează la foc continuu pentru a elibera calea ferată.

Pasagerii trenurilor care fac legătura între vest-ul ţării şi Capitală sau litoral au avut parte de o călătorie cu peripeţii. Încă din noaptea de joi spre vineri, mai multe garnituri au fost deviate de la traseu şi oprite în gări adiacente după ce rafalele puternice de vânt au rupt cablurile de tensiune între staţiile Slatina -Timiş şi Zeregova.

Opt trenuri, afectate

CFR a transmis, vineri dimineaţă, că circulaţia feroviară este oprită temporar în partea de vest a ţării, pe raza Regionalei CF Timişoara, între staţiile Caransebeş şi Orşova din cauza furtunilor violente.

”Zeci de angajaţi feroviari acţionează cu utilaje încă din cursul serii pentru tăierea arborilor, îndepărtarea acestora de pe linia de cale ferată şi înlocuirea cablului de înaltă tensiune, rupt pe mai multe secţiuni, între staţiile Slatina - Timiş - Zeregova. Pentru a asigura accesul echipelor de intervenţie în zona afectată, 8 trenuri de călători staţionează în gările  adiacente până la finalizarea lucrărilor de eliberare a gabaritului şi înlocuirea firului de contact rupt, astfel încât să se poată repune sub tensiune linia de contact”, a transmis CFR, potrivit news.ro.

Garniturile oprite temporar în gările Poarta, Vălişoara, Domaşnea Cornea şi Cruşovăţ sunt, conform CFR, IR 1693 (Bucureşti Nord - Timişoara), IR 1696 (Timişoara Nord – Bucureşti Nord), IR 1695 (Bucureşti Nord – Timişoara Nord), IR 1692 (Timişoara – Bucureşti Nord), IR 1991 (Mangalia – Timişoara Nord), R 9551 (Orşova – Cruşovăt), Trenul privat 15594 (Arad-Constanţa) şi Trenul privat 15593( Constanţa-Arad).

CFR a mai anunţat că o altă zonă afectată de vremea nefavorabilă este segmentul feroviar Lainici - Pietrele Albe, de pe secţia Târgu Jiu - Pietroşani (Regionala CF Craiova), unde s-a intervenit în cursul nopţii pentru eliberarea căii ferate de arborii prăbuşiţi de pe versanţi în gabaritul căii, iar traficul feroviar a fost redeschis cu tracţiune Diesel pe zona afectată.

30 de ore întârziere

Aceste incident este al doilea de acest fel, în ultima săptămână. Sute de călători, care au plecat duminică seara din Timişoara şi Arad, spre litoral, au fost nevoiţi să ocolească sute de kilometri din cauza problemelor pe calea ferată. În unele garnituri se aflau și copii care mergeau în tabere la mare. Cu toţii au îndurat căldura insuportabilă. Și pentru că mulți nu au avut rezerve de mâncare la ei și au răbdat de foame. Unul dintre trenuri a ajuns la destinație după 32 de ore.

Meteorologii au emis, în ultimele 24 de ore, 12 avertizări cod roşu şi două avertizări cod portocaliu, fiind anunţate furtuni cu rafale de vânt care au depăşit 110 kilometri la oră. Vremea rea a produs efecte în 98 de localităţi din 20 de judeţe, pompierii intervenind pentru degajarea a 30 de acoperişuri şi a 228 de copaci care au căzut din cauza vântului.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Charlene și Albert de Monaco GettyImages 2162706103 jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
saguna jpg
reumatism jpg
bani euro pixabay jpg
mihaela bilic instagram jpg
brad craciun jpg
dan marin roveolutie webp
spitalul stomatologic jpeg 2 jpeg
Lucrări la Palatul de Justiție din Deva. Secolul al XIX-lea, Foto: arhiva personală dr. Lucian Ștefan
image
actualitate.net
image
actualitate.net