Lucrările pentru lărgirea Prelungirii Ghencea și construcția Pasajului Domnești încep pe 9 septembrie

Ultima actualizare:

    Traficul în zona Prelungirea Ghencea-Șoseaua de Centură este în prezent un coșmar pentru șoferiFoto: Florin Suler
Traficul în zona Prelungirea Ghencea-Șoseaua de Centură este în prezent un coșmar pentru șoferiFoto: Florin Suler

Cel mai mare proiect de infrastructură din sudul Capitalei a primit undă verde din partea Municipalității și a Ministerului Transporturilor. Luni 9 septembrie încep lucrările de modernizare a arterei Prelungirea Ghencea și se reia construcția pasajului suprateran Domnești.

Lucrările la Pasajul Domnești, care ar trebui să fluidizeze traficul la una dintre cele mai aglomerate porți ale Capitalei, intersecția Șoseaua de Centură cu Prelungirea Ghencea au început în 2017. Până acum însă au bătut pasul pe loc, fie din cauza unor probleme cu exproprierile, fie a unor neînțelegeri între Ministerul Transporturilor și Primăria Capitalei. În luna mai 2017, Compania Națională pentur Administrarea Infrastructurii Rutiere semna cu Asocierea Straco Grup – Comnord  – Specialist Consulting contractul pentru proiectarea și execuția obiectivului de investitii, termenul de finalizare fiind anul 2019.

Ce s-a întâmplat cu proiectul Pasajului de la Domnești

Ce prevedea proiectul? În primul rând un pasaj suprateran peste Centura municipiului Bucuresti și peste calea ferata care merge paralel cu șoseaua sub forma unui sens giratoriu suspendat. În acelasi an Guvernul aproba si actul normativ prin care urmau sa fie expropiate 107 imobile din zonă. Lucrările s-au derulat în ritm de melc iar explicația oficială a fost că Primaria Capitalei a blocat proiectul. Motivul? Specialiștii Municipalității au anunțat că vor să lege lucrările de la Pasajul Domnești de lărgirea Prelungirii Ghencea, de montarea pe această arteră a unei linii de tramvai, cu intoarcere fix sub Pasaj. Ca atare, proiectul a fost modificat, urmând a fi expropriate mai multe imobile, 127. A durat doi ani pentru ca Ministerul Transporturilor și Primăria Capitalei să-și coreleze proiectele și să facă rost de bani. Acum mai marii celor două instituții au anunțat că nu mai sunt piedici și pe 9 septembrie încep lucrările în forță.

Cum arată proiectul demarat de Primăria Capitalei

Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat că luni 9 septembrie încep lucrările de modernizare a arterei Prelungirea Ghencea. De lucrare se va ocupa una dintre companiile Primăriei Capitalei, Trustul de Cladiri Metropolitane. Oficial proiectul se numește”Penetratie Prelungirea Ghencea - Domnesti și supralărgire Bulevardul Ghencea”și își propune fluidizarea traficului în această zonă a Capitalei. Va fi realizată o arteră gigant, care va începe din Bulevardul Ghencea, de la terminalul Tramvaiului 41, va traversa intersecția cu str. Brașov, se va continua cu Prelungirea Ghencea și se va termina cu Pasajul rutier Domnești, la intersecția cu Centura Municipiului București. Artera modernizată va avea aproximativ 6 km, cale dublă de tramvai, două benzi de circulație pe sens, pistă de biciclete (dublu sens, amplasată pe o sigura parte a arterei), trotuare și spații verzi între acestea și partea carosabilă. După ce vor fi finalizate lucrările se va trece la etapa a II-a. Aceasta prevede amenajarea, la ieșirea din București, pe un teren viran delimitat de Prelungirea Ghencea și Șoseaua de Centură a unei construcții de tip park and ride care va avea la parter un terminal pentru transportul în comun. tramvai 41, autobuze și microbuze ale liniilor preorășenești) iar desupra o parcare cu o capacitate de 300 de locuri, ce poate fi extinsă, ulterior, până la 500 de locuri. Toate intersecțiile cu drumurile laterale vor fi reamenajate, iar cele cu străzile Brașov, Valea Oltului și Râul Doamnei vor fi semaforizate. Potrivit unor surse din Primăria Capitalei, au fost deja virate proprietarilor, sumele pentru exproprierea primelor 50 de imobile aflate pe terenurile care vor fi folosite pentru lărgirea arterei.Valoarea totală a proiectului este de 122 de milioane de euro iar durata de finalizare este estimată la doi ani.

Citiți și

La Pasajul Domneşti s-a început lucrul cu o pauză

Prelungirea Ghencea va avea patru benzi și linie de tramvai. Transformarea durează doi ani și costă 559 de milioane de lei

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Regele Felipe și Regina Letizia la dineul de gală de la Roma, Italia, în rochie de la un brand de masă   profimedia 0945642160 jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
1 sfantul spiridon jpg jpeg
Demonstrație efectuată de reprezentanții MAI în pregătirea aderării României cu frontierele aeriene și maritime la spațiul Schengen, în aeroportul Otopeni, Ilfov. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
insulina jpeg
Padure din viitoarea Centura Verde Bucuresti Ilfov foto Centura Verde jpeg
Sens giratoriu FOTO Shutterstock jpg
Șofer la volan  Foto Pixabay jpg
inchisoare medievala jpg
profesor jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net