Luis Calificatu te pândește la price pas. "Ce e postat e filat. Ai grijă ce dai din casă!", atrag atenția polițiștii
Luis Calificatu te pândește la price pas. "Ce e postat e filat. Ai grijă ce dai din casă!", atrag atenția polițiștii. Aceștia au inventat un personaj fictiv, pentru a-i face pe români să înțeleagă cât de periculos este să posteze fotografii personale, mai ales cu locuința, pe rețelele de socializare.
Poliția Română și Mercury 360 au lansat campania de prevenire a furtului din locuințe „Catalogul de furturi”.
Aceasta urmărește conștientizarea riscurilor la care utilizatorii de internet se expun atunci când publică pe rețelele de socializare imagini cu obiecte de valoare sau căi de acces în locuințele lor.
Fără să ne dăm seama, devenim ținta spărgătorilor de locuințe, iar atunci când plecăm în vacanță sau chiar la un resturant și postăm din nou pe Facebook sau pe Instagram le dăm ponturi infractorilor. E momentul propice pentru ei să atace, știind că suntem plecați.
Pentru a ilustra modul în care operează infractorii, a fost creat un personaj fictiv numit Luis Calificatu. El a urmărit zeci de utilizatori de social media, printre care și opt influenceri, și le-a transformat pozele personale într-un catalog cu obiecte de vânzare.
Cu acordul utilizatorilor „filați” pe rețelele de socializare, personajul Luis Calificatu a preluat pozele acestora și le-a repostat pe profilul său de Instagram, modificate: cu fețele ascunse și cu obiectele de valoare semnalizate prin descrieri și prețuri de vânzare la negru.
Campania a fost lansată pe 7 mai, în perioada de izolare în care utilizatorii publicau mai multe poze din locuințele lor decât de obicei.
Cei care au cont pe Instagram au putut vedea comentarii suspecte lăsate de personajul Luis Calificatu la pozele influencerilor.
Cei care au fost curioși să afle cine este au putut vedea pe profilul său un întreg catalog cu poze preluate și modificate, cu obiecte ale altor utilizatori puse la vânzare alături de promisiunea „disponibil în curând”.
După o serie de reacții de indignare stârnite pe Instagram, campania a dezvăluit mesajul Poliției Române: „Ce e postat e filat. Ai grijă ce dai din casă!” Lansarea campaniei va fi urmată de o serie de materiale de informare care ajută utilizatorii să prevină furturile din locuințe printr-un comportament responsabil în mediul online.
Sfaturi de la Poliția Română ca să nu ajungeți victima spărgătorilor de case
- Evitați să faceți publice pe rețelele de socializare imagini cu obiecte de valoare din locuință, configurația acesteia și posibilele căi de acces;
- Faceți-vă conturile de pe rețelele de socializare inaccesibile persoanelor necunoscute şi nu dezvăluiți date personale celor pe care îi cunoașteți doar în mediul online;
- Nu faceți publică pe Internet plecarea de acasă și rugați vecinii să vă anunțe imediat dacă văd străini în preajma locuinței dumneavoastră. Procedați la fel atunci când ei sunt plecați;
- Asigurați uşa cu vizor, încuietori sigure, lanţ de siguranţă şi nu lăsați cheia sub preş sau în cutia cu scrisori;
- Nu lăsați bilete în uşă atunci când plecați de acasă. Rugați un vecin să ia eventualele facturi, înştiinţări sau materiale promoționale prinse în uşă;
- În cazul în care la uşă se prezintă persoane care vând sau cumpără diferite produse, evitați-le și nu le permiteți accesul în locuinţă;
- Când părăsiți casa, verificați dacă ați încuiat uşa apartamentului, ferestrele, uşa de la balcon. Închideți bine ferestrele apartamentelor situate la parter, la primul şi ultimul etaj. Dotarea cu gratii dă un plus de siguranţă.
Citește și:
https://www.click.ro/news/social/8-sfaturi-ca-sa-nu-ti-sparga-hotii-casa
https://www.click.ro/news/national/hotii-au-inlocuit-ranga-cu-uneltele-de-buzunar