Magazinele au inventat pachetul pentru pomană
Imaginaţia comercianţilor nu cunoaşte limite. Mai nou sărbătorile religioase sunt oportunităţi de afaceri pentru supermarketurile bucureştene.
În ultimele zile în rafturi, sub genericul "profită acum", au apărut superoferte la colivă şi chiar populara "pomană pentru răposat". Produsele au stârnit interesul consumatorilor care au luat cu asalt magazinele şi au epuizat stocurile.
"Mâine e sărbătoare mare. E Sâmbăta Morţilor şi tot creştinul împarte pentru rudele moarte. Este o idee excelentă pentru că iei de-a gata nişte lucruri pentru care în mod normal ar trebui să umbli mult. Şi preţurile sunt convenabile!", ne-a povestit Tanti Ioana. Reprezentanţii retailerului recunosc succesul iniţiativei de marketing. "Am epuizat stocul dar produsul va putea fi găsit din nou peste două zile", ne-a declarat Andreea Mihai, PR Carrefour.
Coliva era vândută cu 13,99 kg şi ambalată în casolete de diferite mărimi. Ce-a mai mică porţie costa 2,5 lei. Nici rivalii nu s-au lăsat mai prejos şi au scos la vânzare pachete cu "pomană pentru răposat".
În magazinele Carrefour poţi cumpăra coliva gata preparată
La Auchan poţi găsi trei piese de ceramică adică o cană, două farfurii, dar şi o lumânare. Toate acestea costă doar 6, 49 de lei.
«Avem trei sărbători pentru pomenirea morţilor»Valentin Fotescu,preot la Biserica Cuvioasa Parascheva
Biserica Ortodoxă Română a închinat morţilor trei sărbători: Moşii de iarnă, pe care îi sărbătorim astăzi, Moşii de vară, pe care îi cinstim în iunie şi Moşii de toamnă pentru care se oferă pomeni la începutul lui noiembrie.
"În numele răposaţilor, pentru slava şi dreapta lor amintire, cu aceste ocazii, familiile săvârşesc fapte bune. Se împart obiecte, mâncare şi neapărat colivă, considerată legământul dintre cei vii şi cei morţi", ne-a explicat preotul Valentin Fotescu de la Biserica Cuvioasa Parascheva.