Măsuri fără precedent luate de supermarketuri și hypermarketuri din cauza coronavirusului
Creșterea numărului de îmbolnăviri cu COVID-19, noul coronavirus, a sporit și îngrijorarea legată de stocurile de alimente și dezinfectanți, însă pune probleme și legat de siguranța cumpărătorilor și a angajaților din marile magazine. Supermarketurile şi hypermarketurile iau măsuri excepţionale din cauza coronavirusului, acestea fiind stabilite în scopul prevenirii răspândirii noului virus.
Conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a organizat o întâlnire cu reprezentanţii şi membrii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR). În cadrul întâlnirii care a a avut loc la iniţiativa ANPC, reprezentanţii retailerilor au prezentat un sumar al acţiunilor întreprinse pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus COVID-19. În cadrul întâlnirii, membrii AMRCR au adus la cunoştinţa ANPC o serie de măsuri implementate în cadrul reţelelor de retail pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus COVID-19, astfel:
Dezinfectarea zonelor de interacțiune
La nivelul lanţurilor comerciale din cadrul AMRCR s-au luat măsuri menite să prevină aglomerările şi s-au implementat măsurile recomandate pentru dezinfectarea zonelor de interacţiune intensă (cărucioare, clanţe/mânere, uşi acces, benzi case de marcat, POS, butoane lift, grupuri sanitare etc).
Instruirea personalului
Personalul din cadrul magazinelor este instruit şi monitorizează permanent respectarea distanţei de siguranţă (minim 1 m) între clienţi, inclusiv prin folosirea unor mijloace de semnalizare precum benzi pe podea, afişe la casă sau distanţatoare sub diverse forme de panotaj.
Nu sunt probleme cu stocurile de alimente
- Marile lanţuri comerciale au stabilit grupuri interne de lucru pentru implementarea tuturor măsurilor menite să protejeze sănătatea clienţilor şi angajaţilor deopotrivă.
- Nu au fost semnalate la nivelul AMRCR situaţii de majorări de preţuri
- Stocurile de alimente de bază nu reprezintă o problemă, iar traficul de consumatori variază în funcţie de specificul şi formatul fiecărui magazin;
- La acest moment nu sunt probleme legate de stocurile de produse dezinfectante, deşi cererea continuă să fie foarte mare;
- Clienţii sunt informaţi cu privire la măsurile de prevenire a infecţiei cu COVID-19 printr-o serie de afişe şi mesaje în cadrul punctelor de vânzare
- S-au sistat activităţile de sampling şi cele de testare a produselor dermo-cosmetice în magazin
- În condiţiile suspendării activităţii şcolare, s-au implementat sisteme şi programe speciale de lucru pentru a veni în sprijinul angajaţilor cu copii
- Programul de lucru a fost regândit pentru a se limita aglomerările în mijloacele de transport
- S-a implementat o procedură de triaj a angajaţilor pentru a preveni accesul la locul de muncă a persoanelor care prezintă simptomatologie specifică (ex. febră, tuse, stare de rău)
- Membrii au informat că există proceduri interne cu privire la orice situaţia deosebită ce este raportată imediat angajatorului şi autorităţilor.
- Ce trebuie să știe cumpărătorii
- Păstrarea unei distanţe de siguranţă de minim 1 metru faţă de celelalte persoane din magazin;
- Respectarea indicaţiilor şi mesajelor afişate în magazine;
- Evitarea cumpărăturilor în orele de vârf;
- Efectuarea cumpărăturilor la cele mai apropiate magazine pentru a se evita folosirea mijloacelor de transport în comun; Evitarea desfacerii în magazin a produselor ambalate;
- Folosirea mănuşilor de unică folosinţă sau a pungilor disponibile în magazin; Utilizarea dispenserelor cu produse dezinfectante poziţionate în spaţiile publice.
- Citește și:
- Ce trebuie să știm ca să stăm departe de coronavirus. Ce reguli vitale trebuie să respecți în această perioadă
- Organizația Mondială a Sănătății a declarat pandemie de coronavirus