„Mircea”, cea mai cunoscută navă din România pleacă pe 2 iulie din nou la drum. Unde va naviga
Flota României a devenit o amintire dar el, „Mircea”, încă navighează și duce steagul țării pe mările lumii cu mândrie. Nava-şcoală ”Mircea” va pleca pe 2 iulie din nou în marşul internaţional de instrucţie, iar la bord se vor afla, pe lângă 75 de studenţi români şi 13 colegi de la universităţi din alte șase țări. Nava va reveni în portul militar Constanţa pe 7 august.

Studenți din șase țări la bordul lui „Mircea”
”Nava-şcoală «Mircea» va pleca la ora 11.00, din portul militar Constanţa, în marşul internaţional de instrucţie, având la bord, alături de membrii echipajului, 75 de studenţi din anul al II-lea de la Academia Navală «Mircea cel Bătrân» şi 13 studenţi de la universităţi partenere din Bulgaria, Franţa, Letonia, Norvegia, Polonia şi Turcia”, au transmis reprezentanţii Forţelor Navale Române într-un comunicat remis news.ro.
Cadrele didactice şi instructorii de la Academia Navală «Mircea cel Bătrân» şi de la nava-şcoală «Mircea» vor coordona activităţile practice ale studenţilor români și străini pe parcursul celor 37 de zile de marş. Ambarcațiunea monument va călători în Marea Mediterană şi Marea Neagră, velierul urmând să facă escale în porturile Salonic (Grecia), Durres (Albania), Bari (Italia) şi Varna (Bulgaria)
Unde a fost construită nava școală „Mircea”
Construită în perioada 1938-1939 la șantierul din celebrul port german Hamburg, nava este cea de-a patra din seria de cinci de același tip. Ambarcațiunea este un velier clasa A cu trei arbori, cu o înălțime de 44 de metri, cu 23 de vele ce însumează o suprafață totală de 1.850 metri pătrați.
A fost lansată la apă pe 22 septembrie 1938 și botezată cu numele „Mircea”, după vestitul voievod român „Mircea cel Bătrân” care a domnit în Țara Românească între anii 1386 și 1418.
Nava are la provă un galion, reprezentându-l pe domnitor îmbrăcat cu bluza albastra, mantie rosie si purtand pe cap coroana, simbol al domniei. Prova unui vapor reprezintă partea din față a navei, mai precis, partea frontală a corpului navei, deasupra liniei de plutire
La data de 1 mai 1939, nava a intrat în serviciul Marinei Militare Române ca navă-școală. Conform anmb.ro, la 3 iulie 1939, bricul „Mircea” pleacă în primul său marș de instrucție în Marea Mediterană unde face escale in porturile Palermo, Toulon, Palma, Gibraltar, Alger și Alexandria.
Suferințele velierului emblemă al flotei române
Declanșarea celui de-al Doilea Război Mondial avea să însemne, pentru nava-școală, începutul unei lungi perioade, de peste 25 de ani, în care nu a mai executat marșuri de practică și de reprezentare a Marinei Militare și a Romaniei în afara Mării Negre.
La inceputul lunii septembrie 1944, mai multe nave românești printre care și „Mircea” au fost preluate de sovietici și încadrate în flota proprie din Marea Neagră. In urma repetatelor intervenții ale autorităților române, oficialitățile sovietice au decis ca ambarcațiunea să fie retrocedată României. Pe 27 mai 1946, în prezența Regelui Mihai, vaporul a fost înapoiat României.
Până în prezent, nava a suferit două reparații capitale: prima la sfârșitul anilor 60 la șantierul unde a fost construită și ultima la șantierul naval de la Brăila la începutul anilor 2000. Nava Scoala Mircea a ajuns pe coasta de est a Statelor Unite ale Americii si Canadei, in Oceanul Atlantic, Marea Nordului si Marea Baltica, in vestul Europei, Marea Mediterana si in toate marile porturi ale Marii Negre.



































