Muzeul Național de Artă își „îmbracă” statuile din curte pentru o campanie în favoarea oamenilor fără adăpost

Ultima actualizare:

    Campania „La adăpostul artei” vrea să atragă și donații, dar să și conștientizeze bucureștenii asupra situației oamenilor fără adăpostFoto:www.mnar.arts.ro
Campania „La adăpostul artei” vrea să atragă și donații, dar să și conștientizeze bucureștenii asupra situației oamenilor fără adăpostFoto:www.mnar.arts.ro

De mâine, 12 februarie, până la finalul lunii, Muzeul Național de Artă al României lansează o campanie , „La adăpostul artei”, dedicată sensibilizării populației la problemele pe care persoanele fără adăpost le întâmpină în sezonul rece. Statuile din curtea MNAR vor fi acoperite cu piese vestimentare, pretext pentru atragerea de donații în îmbrăcăminte, alimente, jucării etc, necesare oamenilor străzii din Capitală.

Intitulată „La adăpostul artei”, campania se va derula în perioada 12-29 februarie 2020 în parteneriat cu organizația Samusocial din România. MNAR își propune să atragă atenția într-un mod inedit, prin mijlocirea patrimoniului său, asupra vulnerabilității oamenilor străzii pe timpul iernii, încurajând vizitatorii să reflecteze și să ofere sprijin persoanelor fără locuință, se scrie pe site-ul Muzeului Național de Artă. Ideea campaniei are la bază realizarea unei paralele neconvenționale între sculpturile amplasate în Curtea de Onoare a muzeului și persoanele fără adăpost. Spre deosebire însă de oamenii fără adăpost, fără venituri și cel mai adesea singuri, sculpturilor le poartă cineva de grijă zilnic. În plus, materialele acestor sculpturi le permit să reziste în condiții meteo vitrege, în timp ce oamenilor străzii aceleași condiții le pot fi fatale. Cu toate acestea, dacă în fața sculpturilor ne oprim pentru a le admira, pe lângă persoanele fără adăpost trecem prea adesea în viteză, indiferenți sau chiar incomodați. „Arta are și rolul de a naște întrebări, de a provoca discuții și de a ne face atenți la problemele societății. Muzeul Național de Artă al României deține cea mai importantă colecție de artă din țară și ne dorim să o valorificăm și în sensul în care, cu ajutorul ei, să dăm glas celor tăcuți și marginalizați, neglijați sau oprimați.

Gianina Corondan este „stilistul” ce va alege accesoriile vestimentare  pentru statui

Campania a luat naștere exact din această dorință”, a spus arh. Liviu Constantinescu, manager interimar MNAR. În cadrul campaniei, sculpturile din Curtea de Onoare a MNAR vor deveni „ambasadori tăcuți” ai cauzei. Pentru a atrage atenția, mici accesorii vestimentare vor „încălzi” sculpturile, lângă care se vor găsi panouri informative despre activitatea Samusocial din România și despre modul în care doritorii pot ajuta oamenii fără adăpost. „Stilistul” campaniei este Gianina Corondan, care a ales accesoriile vestimentare ce vor „îmbrăca” operele de artă în această perioadă.

Miercuri, 12 februarie, cu ocazia lansării campaniei, MNAR va organiza o zonă specială unde se pot dona haine și încălțăminte în stare bună, pentru bărbați, femei sau copii (de orice vârstă), jucării pentru copii și obiecte necesare creșterii copiilor, alimente neperisabile (conserve, biscuiți, zahăr, ulei etc), cârje, bastoane, cărucioare pentru persoane cu dizabilități locomotorii, urmând ca după această dată, toate să fie făcute direct la Centrul de Zi Samusocial din Șoseaua Grozăvești nr. 82 Bis, sector 6, București.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard și Alejandra Gere, GettyImages (2) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
mancare de tip fast food jpg
televizor istock jpg
ninsoare jpeg
timisu de sus png
poza mare pestera jpg
pantofi dunare budapesta captura video jpg
shutterstock 2087054215 jpg
Insomnie - lipsa somn - femeie in pat FOTO Shutterstock
image
actualitate.net
image
actualitate.net