Navetişti în vagonul mortuar al Regelui Mihai

Ultima actualizare:
Principesa Ana şi Principele Radu, în  timpul călătoriei spre Curtea de Argeş
Principesa Ana şi Principele Radu, în timpul călătoriei spre Curtea de Argeş

Doi pasionaţi de trenuri au descoperit că vagonul care a transportat sicriul Regelui Mihai la Curtea de Argeş ar fi folosit pe ruta Bucureşti-Craiova. Bloggerii spun că vagonul „transportă navetiştii şi blatiştii nespălaţi (...) în tren pe Videle/Roşiori“. Bloggerii propun ca acel vagon să fie ataşat trenului regal şi să fie conservat.

De necrezut! Doi prieteni, care sunt îndrăgostiţi de transportul pe calea ferată şi care administrează contul de Facebook numit Jurnal Feroviar, sunt revoltaţi. Ei consideră că vagonul care l-a dus pe Regele Mihai pe ultimul drum ar trebui ataşat trenului regal şi folosit după modelul altor trenuri mortuare din lume. De partea cealaltă, CFR Călători susţine că nu se poate dispensa de nici un vagon, ca să poată asigura „capacitatea de transport“. 

Jurnal Feroviar e o comunitate a pasionaţilor de trenuri şi din ea fac parte inclusiv angajaţi de la CFR. Unul dintre administratorii contului de Facebook amintit a fost în primele zile ale anului în Gara de Nord şi a observat un vagon vopsit în culoarea regală, un albastru sobru, ataşat unui tren, scrie adevarul.ro. „Accidental, colegul meu a fost prin gară şi a văzut vagonul (n. r. - mortuar) la un tren de navetişti“, povesteşte unul dintre administratori. Trenul la care fusese zărit vagonul circula pe ruta Bucureşti - Craiova, via Videle - Roşiorii de Vede. 

Ianuarie 2019. Vagonul istoric, ataşat  unei garnituri pe ruta  Bucureşti - Craiova
Ianuarie 2019. Vagonul istoric, ataşat unei garnituri pe ruta Bucureşti - Craiova

Cel care a văzut vagonul mortuar a scris următoarele rânduri pe Facebook: „Pe 16 decembrie 2017, MS Regele Mihai I mergea pentru totdeauna acasă, la Curtea de Argeş. Compania CFR Călători, aflată sub administraţia Szentes (n.r. – Iosif Szentes, fost director general la CFR Călători), s-a comportat impecabil în acea zi de o importanţă istorică nemărginită, când ultimul Rege al României se întorcea neînsufleţit acasă.


    Ianuarie 2019. Vagonul istoric, ataşat  unei garnituri pe ruta  Bucureşti - CraiovaFoto: Jurnal Feroviar / Facebook
Ianuarie 2019. Vagonul istoric, ataşat unei garnituri pe ruta Bucureşti - CraiovaFoto: Jurnal Feroviar / Facebook

Vagonul pregătit special de CFR Călători pentru tristul eveniment a fost 50 53 84-83 005-3, care a şi fost vopsit atunci în schemă de culoare a trenului regal. Într-o societate sănătoasă mintal, acest vagon ar fi rămas ataşat ulterior permanent la trenul regal şi amenajat la interior conform importanţei sale istorice… Începând din 21 martie 2018, odată cu îndepărtarea administraţiei Szentes, CFR Călători devine CFR Amatori (…) Dragi prieteni feroviari şi nu numai, vagonul mortuar care l-a transportat pe MS Regele Mihai I pe ultimul drum a ajuns să transporte navetiştii şi blatiştii nespălaţi, consumatori de alcool şi tutun în tren pe Videle/Roşiori, la coada trenului R 9003, care acum e încadrat ca IR 9003 (…)”.

Click! spune

Pe 21 martie 2018, Consiliul de Administraţie al companiei de stat CFR Călători l-a desemnat pe Leon Bărbulescu în funcţia de director general, iniţial pentru patru luni, în locul lui Iosif Szentes. După apariţia postării cu vagonul mortuar, contul Jurnal Feroviar a fost închis.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard și Alejandra Gere, GettyImages (2) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
Ziua a doua a congresului PPE la Romexpo, în București. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
branza branzeturi istock jpg
simion lasconi podcast micutzu jpg
diabet jpg
liviu dragnea 8 JPG
varza murata 505587 webp
bunt erleuchtet chinas jpg
image png
image
actualitate.net
image
actualitate.net