Amenzi de până la 8.000 de lei, pentru activităţi pentru copii organizate necorespunzător

image
Aici copiii pot învăţa dansuri moderne de la profesorii Clubului elevilor sector 2

P─ârin┼úii sau organizatorii de activit─â┼úi pentru copii ├«n domeniile cultural, artistic, sportiv, publicitar ┼či de modeling ar putea fi sanc┼úiona┼úi cu amenzi cuprinse ├«ntre 1.000 ┼či 8.000 de lei dac─â ├«ncalc─â legisla┼úia. Aceste prevederi apar ├«ntr-un proiect de hot─âr├óre lansat ├«n dezbatere de Ministerul Muncii.

Proiectul de act normativ prevede c─â minorul poate presta activit─â┼úi remunerate ├«n domeniile men┼úionate ├«n baza unor conven┼úii care se vor ├«ncheia ├«ntre organizator ┼či p─ârin┼úi/reprezentant legal al copilului, sau direct cu copilul, dac─â are peste 14 ani, dar cu ├«ncuviin┼úarea prealabil─â a p─ârin┼úilor/reprezentantului legal.

Proiectul de hot─âr├óre prevede c─â activit─â┼úile remunerate pot fi prestate de copii ├«n calitate de: actor, figurant, c├ónt─âre┼ú, muzician, dansator, acrobat la manifest─âri cu caracter cultural, educativ sau artistic, cum ar fi: teatru, oper─â, balet, circ, concursuri de dans, de muzic─â sau interpretare, precum ┼či orice alte concursuri sau activit─â┼úi de scen─â, dar ┼či la film─âri pentru filme artistice, film─âri, ├«nregistr─âri sau emisiuni ├«n direct pentru radio ┼či televiziune, cu sau f─âr─â scopuri publicitare.

Copiii mai pot presta activit─â┼úi de "figurant sau model la ┼čedin┼úe foto, cu sau f─âr─â scopuri publicitare", "figurant sau model la prezent─âri de mod─â" ┼či "sportiv profesionist ├«n sportul de performan┼ú─â", transmite Mediafax.

Documentul mai prevede c─â repeti┼úiile de orice fel, precum ┼či orice alt─â etap─â menit─â s─â asigure buna desf─â┼čurare a activit─â┼úilor, sunt considerate parte integrant─â a acestora.

Activit─â┼úile prestate de copil ├«n domeniile cultural, artistic, sportiv, publicitar ┼či de modeling se vor desf─â┼čuara cu respectarea mai multor condi┼úii: s─â nu fie munci periculoase pentru copii, s─â se desf─â┼čoare, ├«n func┼úie de v├órsta copilului, ├«n urm─âtorul interval de timp: 9.00 - 17.00 pentru copiii cu v├órsta sub 5 ani, 8.00 - 20.00 pentru copiii cu v├órsta cuprins─â ├«ntre 5 ┼či 12 ani, 7.00 - 22.00 pentru copiii cu v├órsta peste 12 ani.

De asemenea, durata activit─â┼úii prestat─â de copii trebuie s─â nu dep─â┼čeasc─â dou─â ore pe s─âpt─âm├ón─â, repartizate ├«n zile diferite, ├«n cazul copiilor care au sub un an, dou─â ore pe zi ├«n cazul copiilor cu v├órsta cuprins─â ├«ntre 1 ┼či 5 ani, patru ore pe zi ├«n cazul copiilor cu v├órsta cuprins─â ├«ntre 5 ┼či 12 ani ┼či ┼čase ore pe zi ├«n cazul copiilor cu v├órsta peste 12 ani, f─âr─â a se lua ├«n calcul pauzele scurte dup─â fiecare activitate continu─â ├«n parte, dar nu mai mult de 12 ore pe s─âpt─âm├ón─â pentru muncile efectuate pe durata perioadei ┼čcolare, ├«n afara orelor de ┼čcoal─â.

Documentul mai prevede c─â activitatea continu─â trebuie s─â fie prestat─â maximum 15 minute de c─âtre copiii cu v├órsta sub 1 an, maximum 30 minute de c─âtre copiii cu v├órsta cuprins─â ├«ntre 1 ┼či 5 ani ┼či maximum 45 minute de c─âtre copiii cu v├órsta peste 5 ani.

"Num─ârul de repeti┼úii de orice fel, precum ┼či orice etap─â menit─â s─â asigure buna desf─â┼čurare a activit─â┼úilor, indiferent de natura acestora (spectacol, repeti┼úie, antrenament, ┼čedin┼ú─â foto, filmare, etc.) s─â nu dep─â┼čeasc─â una pe zi ├«n cazul copiilor cu v├órsta sub 1 an ┼či dou─â pe zi ├«n cazul copiilor cu v├órsta de peste 1 an. ├Äntre cele dou─â ac┼úiuni care au loc ├«n aceea┼či zi se acord─â o pauz─â de cel pu┼úin o or─â ┼či jum─âtate", se mai arat─â ├«n proiectul de act normativ.

Ini┼úiatorii proiectului au mai stabilit c─â pauzele scurte au durata ├«ntre 10 ┼či 15 minute dup─â fiecare activitate continu─â, iar pauza mare are o durat─â de minim o jum─âtate de or─â ┼či se acord─â dup─â fiecare or─â de activitate pentru copiii cu v├órsta cuprins─â ├«ntre 1 ┼či 5 ani, la fiecare dou─â ore pentru copiii cu v├órsta cuprins─â ├«ntre 5 ┼či 12 ani ┼či la fiecare trei ore pentru copiii cu v├órsta peste 12 ani.

"Num─ârul maxim de zile pe s─âpt─âm├ón─â ├«n care copiii pot presta activit─â┼úi este de patru zile consecutive, urmate de minim 48 de ore pauz─â. Activit─â┼úile care se organizeaz─â pe timpul vacan┼úelor ┼čcolare, nu trebuie s─â afecteze respectarea dreptului copilului la timp de odihn─â ┼či timp liber. ├Än cazul activit─â┼úilor care se desf─â┼čoar─â pe o perioad─â mai mare de dou─â luni se va acorda copilului o pauz─â de 14 zile, dup─â primele 60 de zile de activitate", mai prevede proiectul pus ├«n dezbatere public─â.

De asemenea, pe durata prest─ârii activit─â┼úilor, copilul trebuie s─â fie ├«nso┼úit de un adult, care poate fi unul dintre p─ârin┼úi/reprezentant legal, o persoan─â desemnat─â de p─ârin┼úi/reprezentant legal al copilului, fa┼ú─â de care copilul a dezvoltat o rela┼úie de ata┼čament, o persoan─â desemnat─â de organizator ┼či agreat─â de comun acord cu p─ârin┼úii/reprezentantul legal al acestuia, precum ┼či cu copilul ├«n func┼úie de v├órsta ┼či gradul de maturitate al acestuia.

Dacă pe durata prestării activităţilor, copilul sau grupul de copii nu poate fi însoţit de părinte / reprezentant legal sau o persoană desemnată de acesta, organizatorul este obligat să asigure însoţitor, numărul maxim de minori care poate fi supravegheat de un însoţitor este de 12.

├Änso┼úitorul desemnat de organizator trebuie s─â aib─â domiciliul sau re┼čedin┼úa ├«n Rom├ónia, minim 18 ani, s─â fi absolvit cel pu┼úin liceul, s─â aib─â are o stare de s─ân─âtate bun─â atestat─â de medicul de familie, s─â prezinte garan┼úii morale cu privire la supravegherea ┼či ├«ngrijirea copiilor ┼či recomand─âri din partea organizatorilor.

Nu pot fi supraveghetori persoanele dec─âzute din drepturile p─ârinte┼čti prin hot─âr├óre judec─âtoreasc─â r─âmas─â definitiv─â sau cele c─ârora le-au fost interzise drepturile p─ârinte┼čti ca pedeaps─â complementar─â, persoanele care sufer─â de boli transmisibile, de boli psihice, dependente de alcool, droguri sau alte substan┼úe psihotrope, ┼či nici persoanele care au istoric de abuz asupra copilului sau orice alt─â form─â de violen┼ú─â exercitat─â asupra copilului, precum ┼či istoric de ├«nc─âlcare a drepturilor copilului ├«nregistrat la direc┼úia general─â de asisten┼ú─â social─â ┼či protec┼úia copilului (DGASPC).

Proiectul de hot─âr├óre mai stabile┼čte c─â prestarea de c─âtre copii a activit─â┼úilor cu caracter cultural, artistic, sportiv, publicitar ┼či de modeling este condi┼úionat─â de informarea prealabil─â a serviciul public de asisten┼ú─â social─â, prin depunerea unei note de informare ├«nainte de ├«nceperea efectiv─â a activit─â┼úii.

Aceasta trebuie depusă de către părinţi/reprezentantul legal al copilului la serviciul public de asistenţă socială de la domiciliul copilului cu o serie de documente.

"Serviciul public de asisten┼ú─â social─â centralizeaz─â trimestrial situa┼úia copiilor care presteaz─â activit─â┼úi ├«n condi┼úiile prev─âzute de prezenta hot─âr├óre. Echipa intersectorial─â local─â pentru prevenirea ┼či combaterea exploat─ârii copiilor prin munc─â, denumit─â ├«n continuare EIL, care func┼úioneaz─â la nivel jude┼úean/ de sector sub coordonarea direc┼úiei generale de asisten┼ú─â social─â ┼či protec┼úia copilului, analizeaz─â datele transmise de c─âtre serviciul public de asisten┼ú─â social─â ┼či ├«ntocme┼čte un plan de vizite la locul de desf─â┼čurare a activit─â┼úii pentru verificarea condi┼úiilor. Reprezentan┼úii direc┼úiei generale de asisten┼ú─â social─â ┼či protec┼úia copilului ┼či membrii EIL au drept de acces la sediile unde organizatorul desf─â┼čoar─â activitatea cu copilul", se arat─â ├«n document.

Dac─â reprezentan┼úii Direc┼úiei Generale de Asisten┼ú─â Social─â ┼či Protec┼úia Copilului (DGASPC) ┼či EIL constat─â c─â sunt puse ├«n pericol via┼úa, s─ân─âtatea, dezvoltarea fizic─â, psihic─â, intelectual─â sau moral─â a copilului, ├«ntocmesc un proces verbal de constatare, semnat de c─âtre reprezentan┼úii DGASPC ┼či EIL, cei ai organizatorului activit─â┼úii precum ┼či de c─âtre p─ârinte/├«nso┼úitor.

Sumele ob┼úinute de copil vor fi administrate conform dispozi┼úiilor Codului Civil, iar dac─â exist─â suspiciuni cu privire la utilizarea de c─âtre p─ârin┼úi/reprezentan┼úi legali a sumelor ob┼úinute de copil ├«n alt scop dec├ót cel al interesului superior al acestuia, reprezentan┼úii DGASPC se autosesizeaz─â ┼či solicit─â p─ârin┼úilor sau reprezentantului legal s─â prezinte un raport cu privire la modul ├«n care au administrat veniturile copilului ob┼úinute din activit─â┼úile prestate.

Raportul se va prezenta ├«n 30 de zile de la solicitare ┼či va cuprinde conven┼úiile ├«ncheiate ├«n perioada raportat─â, activit─â┼úile pentru care au fost ├«ncheiate, sumele totale ob┼úinute ┼či scopurile ├«n care au fost folosite cu men┼úionarea tipurilor de cheltuieli.

În cazul în care părintele/reprezentantul legal nu poate justifica utilizarea sumelor obţinute de copil, DGASPC poate sesiza instanţa de tutelă.

Proiectul de hot─âr├óre prevede sanc┼úiuni contraven┼úionale cuprinse ├«ntre 1.000 ┼či 8.000 de lei, ├«n cazul ├«n care p─ârin┼úii sau organizatorii nu respect─â condi┼úiile impuse prin lege.

Documentul este în dezbatere publică pe site-ul MMFPSPV până în 3 martie.

silviu silvius prigoana jpeg
Lucile Randon
Andreea Banica (foto Facebook) jpg
anamaria prodan3 png
280952814 1610884362606650 749984686026597387 n jpg
laura cosoi jpg
4 theo rose jpeg
jon snow si daenerys foto instagram
image
adevarul.ro
image
adevarul.ro
image
image
image
image
calendar ortodox 2021 26 iunie sf david tesalonic png
silviu silvius prigoana jpeg
E bine în parc, păcat că sunt atâţia ţânţari! jpeg
Lucile Randon
lacul techirghiol apa roz explicatie fenomen constanta 775659 webp
so╚Ťie george simion jpeg