Pe unde va trece drumul care ocolește aglomerația cronică de pe DN1. Lucrările încep pe 1 august

Ultima actualizare:

Cu o întârziere de un an, începe în sfârșit modernizarea unui tronson-cheie al DJ 102I, drumul de pe Valea Doftanei, care promite să devină o alternativă reală la aglomerația cronică de pe DN1. Proiectul vizează 13 kilometri din traseul care leagă județele Prahova și Brașov, o rută montană ce ar putea prelua parte din traficul de tranzit. Drumul va urca până la 1.285 metri altitudine, în Pasul Predeluț.

image

Alternativa nu va scurta drumul spre Sinaia sau Bușteni, dar va ajuta considerabil traficul dintre Ploiești și Brașov. Lucrările încep pe 1 august și vor dura trei ani.

Alternativă la aglomerația cronică de pe DN1

Consiliul Județean Prahova a anunțat demararea oficială a lucrărilor de modernizare la DJ 102I, cunoscut și ca „drumul pe Valea Doftanei”.

Este o veste mult așteptată pentru șoferii care caută variante la DN1, unde ambuteiajele sunt parte din peisaj în weekenduri și în sezonul turistic.

Totuși, trebuie spus clar: această rută nu îi va ajuta direct pe turiștii care merg în stațiunile clasice de pe Valea Prahovei (Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal), ci mai degrabă pe cei care tranzitează între județele Prahova și Brașov, adică între Ploiești și Brașov.

„La final, această arteră va deveni un culoar viabil pentru traficul de tranzit, contribuind semnificativ la reducerea presiunii asupra DN1, în special în perioadele de vârf turistic sau tranzit comercial”, se arată într-o informare a Consiliului Judeţean Prahova, citat de Biz Brașov.

Traseul are o lungime de peste 13 kilometri și leagă Valea Doftanei de localitatea Brădet, cu ieșire directă în DN1A.

Lucrările includ lărgirea drumului la 8 metri, modernizarea infrastructurii de sprijin, podurilor, podețelor, a sistemului de scurgere a apelor și realizarea unor parcări temporare.

Drumul va urca până la 1.285 metri altitudine, în Pasul Predeluț, ceea ce face execuția complexă și justifică termenul de 36 de luni.

Un drum montan pentru trafic ușor și mașini mici

Contractul de peste 642 de milioane de lei a fost atribuit unui consorțiu condus de compania Erbașu și reprezintă cea mai mare investiție în infrastructura rutieră secundară făcută de Ministerul Dezvoltării.

Totuși, traseul nu este destinat traficului greu – platforma nu va fi lărgită semnificativ și nu va putea acomoda tirurile sau autocarele mari.

Rămâne un drum de munte dificil, cu serpentine, gândit pentru trafic comercial ușor și mașini mici.

În timp ce DJ 102I poate degreva parțial DN1, presiunea majoră de pe segmentul Comarnic – Bușteni – Predeal va continua.

Adevărata rezolvare ar veni abia odată cu centurile ocolitoare din stațiuni sau construirea autostrăzii A3 spre Brașov, aflată încă pe planșe.



Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
playtech.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
Cafenea Sursa  Freepik com jpg
ceausescu sondaj jpg
499992705 1274123354512806 2651166906498329812 n jpg
nyzhnia apsha captura video jpg
Bunica Veruta, foto Facebook jpg
Spovedanie foto Ziarul Lumina jpg
caz roxana calin colaj captura video jpg
cum aratanoul buletin electronic romani  jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net