Pe unde va trece drumul care ocolește aglomerația cronică de pe DN1. Lucrările încep pe 1 august
Cu
o întârziere de un an, începe în sfârșit modernizarea unui tronson-cheie al DJ
102I, drumul de pe Valea Doftanei, care promite să devină o alternativă reală
la aglomerația cronică de pe DN1. Proiectul vizează 13 kilometri din traseul
care leagă județele Prahova și Brașov, o rută montană ce ar putea prelua parte
din traficul de tranzit. Drumul va urca până la 1.285 metri altitudine,
în Pasul Predeluț.

Alternativa nu va scurta drumul spre Sinaia sau Bușteni, dar va ajuta considerabil traficul dintre Ploiești și Brașov. Lucrările încep pe 1 august și vor dura trei ani.
Alternativă la aglomerația cronică de pe DN1
Consiliul Județean Prahova a anunțat demararea oficială a lucrărilor de modernizare la DJ 102I, cunoscut și ca „drumul pe Valea Doftanei”.
Este o veste mult așteptată pentru șoferii care caută variante la DN1, unde ambuteiajele sunt parte din peisaj în weekenduri și în sezonul turistic.
Totuși, trebuie spus clar: această rută nu îi va ajuta direct pe turiștii care merg în stațiunile clasice de pe Valea Prahovei (Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal), ci mai degrabă pe cei care tranzitează între județele Prahova și Brașov, adică între Ploiești și Brașov.
„La final, această arteră va deveni un culoar viabil pentru traficul de tranzit, contribuind semnificativ la reducerea presiunii asupra DN1, în special în perioadele de vârf turistic sau tranzit comercial”, se arată într-o informare a Consiliului Judeţean Prahova, citat de Biz Brașov.
Traseul are o lungime de peste 13 kilometri și leagă Valea Doftanei de localitatea Brădet, cu ieșire directă în DN1A.
Lucrările includ lărgirea drumului la 8 metri, modernizarea infrastructurii de sprijin, podurilor, podețelor, a sistemului de scurgere a apelor și realizarea unor parcări temporare.
Drumul va urca până la 1.285 metri altitudine, în Pasul Predeluț, ceea ce face execuția complexă și justifică termenul de 36 de luni.
Un drum montan pentru trafic ușor și mașini mici
Contractul de peste 642 de milioane de lei a fost atribuit unui consorțiu condus de compania Erbașu și reprezintă cea mai mare investiție în infrastructura rutieră secundară făcută de Ministerul Dezvoltării.
Totuși, traseul nu este destinat traficului greu – platforma nu va fi lărgită semnificativ și nu va putea acomoda tirurile sau autocarele mari.
Rămâne un drum de munte dificil, cu serpentine, gândit pentru trafic comercial ușor și mașini mici.
În timp ce DJ 102I poate degreva parțial DN1, presiunea majoră de pe segmentul Comarnic – Bușteni – Predeal va continua.
Adevărata rezolvare ar veni abia odată cu centurile ocolitoare din stațiuni sau construirea autostrăzii A3 spre Brașov, aflată încă pe planșe.































