Podul Grant, pericolul din centrul Capitalei

Ultima actualizare:

    Șoferii circulă pe Podul Grant fără să știe că traversează un”muribund”rutierFoto:Florin Suler
Șoferii circulă pe Podul Grant fără să știe că traversează un”muribund”rutierFoto:Florin Suler

Plin de gropi și crăpături, ruginit, un”muribund” rutier, din care atârnă părți componente, care stau să cadă de la înălțime pe oameni și mașini. Nu este o pasarelă de sat, sau un podeț dintr-un sat uitat de lume, așa arată Podul Grant, la 12 ani de la reparația capitală

Podurile Capitalei sunt «Cenușăreasa» lucrărilor de infrastructură în cel mai mare oraș al țării. Autorităților nu le-a păsat că, lăsate în paragină, construcțiile pot deveni un pericol public și de abia după tragedia din 14 august din Italia au revenit la sentimente mai bune. Acum 12 zile, un viaduct dintr-o autostradă din zona Genova s-a prăbușit, zeci de mașini căzând în gol. Au murit 35 de oameni, printre care și un român. Acum, edilii și-au adus aminte de ”uriașii cu picioare de beton”, podurile și pasajele orașului și vor să le repare.

Primul de care vor să se apuce este Podul Grant, care a fost reabilitat surprinzător, acum doar 12 ani. O expertiză din 2016, însușită de mai marii Primăriei Capitalei consideră starea acestei construcții drept ”nesatisfăcătoare” și recomandă lucrări de reparații în urgență.

Șoferii speriați de starea Podului Grant

”Podul Grant este o mizerie! După ce că mergi pe el bară la bară la orele de vârf, mai este și total distrus. Trebuie să se întâmple o tragedie ca în Italia ca să avem și noi condiții normale de circulație?”, se plânge Dragoș Rizea, în timp ce își privește îngrijorat mașina care a ”agățat”o bucată de fier ruptă din pas

Podul Grant are probleme chiar la structura de rezistență
Podul Grant are probleme chiar la structura de rezistență

Sub pretextul că este o zonă foarte circulată, consolidările au fost făcute la repezeală, iar pasajul a devenit un pericol rutier, un loc unde zac la tot pasul, părți componente ale mașinilor care s-au aventurat pe el.

Primăria vrea repararea Podului Grant

Potrivit unui proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti de joi, 27 septembrie, pasajul va intra în lucrări de reabilitare de peste 52 de milioane de lei

Balustradele sunt rupte și pline de rugină
Balustradele sunt rupte și pline de rugină

„În conformitate cu expertiza tehnică emisă în anul 2016 pentru podul Grant, au rezultat o serie de neconformităţi, respectiv indicele de stare tehnică al podului principal, care este nesatisfăcătoare (...) Astfel, pentru a se asigura condiţiile minime de siguranţă a circulaţiei sunt necesare lucrări de reparaţii ale infrastructurii şi suprastructurii”, se arată în expunerea de motive a proiectului de hotărâre.

Podul Grant este una dintre cele mai importante lucrări de infrastructură din Bucureşti şi face legătura între nordul şi sud-vestul Capitalei, fiind o zonă extrem de tranzitată în fiecare zi. Pasajul principal asigură pe fiecare sens circulaţia traficului auto pe două benzi şi a tramvaiului pe o linie, lăţimea totală pentru un sens fiind de 10,50 m cu banda de 1,20 m între ele. Podul are opt bretele de acces pentru cele două străzi care trec pe sub el

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard și Alejandra Gere, GettyImages (2) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
Warren Buffett FOTO Profimedia jpg
turcia jpg
casa jpg
trafic inchis A1 vant jpg
pietrele vii din Romania  jpg
Starship shutterstock jpg
centrala jpeg
churches lalibela  jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net