Raed Arafat anunță noi măsuri de gestionare a pandemiei: concedii suspendate și ambulanțe suplimentare
Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, a anunțat că a semnat luni, 11 octombrie, mai multe ordine care vizează gestionarea pandemiei, în condițiile agravării situației epidemiologice din România.
Astfel, personalul din unităţile direct implicate nu își va mai putea lua concediu, vor fi alocate mașini și personal suplimentar către Ambulanța București, iar probele practice ale rezidenţilor din anul V la specializarea Medicină de urgenţă se amână. Cursurile vor fi reluate în luna decembrie 2021.
Concediile suspendate pentru personalul medical
Unul dintre ordine dispune ca inspectorul general al Inspectoratului General pentru Situații de Urgență poate decide pentru personalul IGSU și a unităților subordonate întreruperea efectuării concediilor de odihnă şi de odihnă suplimentare aflate în derulare, precum şi încetarea acordării de noi concedii de odihnă sau de odihnă suplimentare, fără plată, de studii şi pentru formare profesională, pentru o perioadă de 30 zile.
„Concediile întrerupte sau neacordate urmează a fi replanificate când evoluţia situaţiei epidemiologice va permite efectuarea acestora”, se arată în ordinul comandantului acțiunii. Măsura este valabilă și în cazul personalului din unitățile spitalicești publice.
Suplimentarea echipajelor medicale și a numărului de ambulanțe
Un alt ordin al lui Raed Arafat se referă la suplimentarea echipajelor medicale și a numărului de ambulanțe, inclusiv autospeciale pentru victime multiple, pentru București, din cauza numărului mare de pacienți COVID.
„IGSU asigură dislocarea în municipiul Bucureşti a 2 posturi medicale avansate, de categoria II cu personal aferent deservirii acestora, din cadrul unităţilor subordonate. Locaţiile se vor stabili ulterior, în funcţie de nevoile operaţionale.
IGSU asigură dislocarea a 18 autospeciale pentru transport personal şi victime multiple şi a 10 ambulanţe B2 în municipiul Bucureşti, din cadrul rezervelor operative. Pentru fiecare autospecială se vor asigura câte 2 echipaje complete, care să deservească intervenţii în regim permanent, pe durata a 24 de ore. Locaţiile se vor stabili ulterior, în funcţie de nevoile operaţionale”, arată ordinul în acest sens.