RATB vrea să scumpescă bilete!
În locul călătoriei unice de 1,3 lei, directorul RATB, Adrian Câmpurean, a declarat că doreşte introducerea unei cartele valabile timp de o oră pe orice mijloc de transport în comun de suprafaţă. Aceasta cartelă ar urma să coste 2,5 lei.
"Am putea înlocui tichetul de o călătorie care costă 1,3 lei cu un tichet valabil timp de o oră cu care poţi să călătoreşti cu orice tip de mijloc de transport în comun de suprafaţă. Asta ar însemna o scădere pe călătorie şi ar fi mai atractiv pentru călători şi ar reduce în felul acesta călătoria clandestină", a declarat şeful RATB.
Totodată, acesta doreşte să introducă abonamente pe trei luni pentru studenţi şi elevi, astfel încât aceştia să nu mai fie nevoiţi să meargă lunar la centrul de emitere a titlurilor de călătorie.
Şi pentru pensionari există planuri. Regia ar urma să introducă nişte carduri personalizate de călătorie, cu numeşi fotografia titularului. Şi acestea ar urma să aibă o valabilitate pentru mai multe luni.
"Asta ne-ar permite să ştim exact câţi pensionari călătoresc cu mijloacele de transport în comun pentru că ei ar fi obligaţi să valideze cardul. În felul acesta subvenţia pe care o plăteşte Primăria pentru ei ar fi corectă, nu din burtă", a explicat Câmpurean.
El a mai adăugat că previziunea bugetară pe care RATB a făcut-o pentru anul 2013 nu este bazată pe o modificare de plan tarifar, care să crească preţul biletelor, ci pe această modificare de plan tarifar, care ar creşte veniturile.
Iată ce face cu banii în plus!
Cu banii în plus, Regia are de gând să-i folosească pentru investiţii: modernizarea unor linii de tramvai, a depoului Titan, dar şi achiziţionarea a 50 de minibusuri, 20 de troleibuze, 20 de automate de taxare şi reîcărcare carduri, 40 de cabine RATB, dar şi a unui sistem de comunicare voce pentru tot parcul RATB.
Noul plan tarifar va intra în vigoare, abia după ce va avea votul Consiliul General al Capitalei.