S-a lansat aplicația care îți spune unde sunt cele mai ieftine alimente

Ultima actualizare:

    128 de produse, dispuse în 64 de categorii, sunt disponibile pe site. Foto: Eduard Enea
128 de produse, dispuse în 64 de categorii, sunt disponibile pe site. Foto: Eduard Enea

După un an și jumătate de căutări și muncă de cercetare a fost lansată platforma online care îți spune în timp real unde găsești, în București, cele mai ieftine produse alimentare. Monitorul prețurilor bunurilor de consum oferă posibilitatea bucureștenilor să compare, în primă fază, prețurile a 128 de produse, dispuse în 64 de categorii, din 303 supermarketuri și magazine din zona de retalil. Cum funcționează sistemul.

Informațiile care te-ar interesa înainte de a pleca la cumpărături se găsesec pe site-ul monitorulpreturilor.info. Platforma a fost lansată de Consiliul Concurenței, în colaborare cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România, GS1 și Nielsen România. Site-ul conține 64 de categorii de produse, selectate de specialiști în baza frecvenței cu care sunt căutate de clienți. Pentru a afla cât te costă produsele alimentare trebuie să alegi minimum cinci dintre ele, nu înainte de a seta localitatea de interes (București sau cele limitrofe), sectorul și tipul de magazin.

După ce ai făcut selecția de produse, site-ul va genera un coș de cumpărături precum și costul său exact în toate magazinele din zona geografică selectată. Datele sunt publicate în ordine crescătoare, de la cel mai ieftin, la cel mai scump, pe o coloană în partea stângă a paginii. Așadar, clientul va putea compara prețul coșului de cumpărături din magazine, nu prețul fiecărui produs în parte. Totuși, cel care consultă site-ul poate afla cât costă fiecare produs pentru care manifestă interes accesând butonul „Listă produse coș”.

simeon stalpnicul png

Totodată, consumatorul poate găsi alăturat adresa magazinului care i-a generat cel mai avantajos coș de produse, precum și o hartă de acces. În cazul în care un magazin nu are la momentul vizitei pe site toate produsele pe care un consumator le caută, acest lucru va fi semnalizat cu butonul „Listă produse lipsă”.

simeon stalpnicul png

Pe coloana din dreapta a paginii vor fi afișate coșurile de cumpărături formate din produse de brand (de producător). Pe coloana din stânga vor fi afișate coșurile de cumpărături generate din produse marcă proprie, exclusiviste și de brand.

În momentul în care un consumator accesează butonul „Listă produse coș” va putea observa cât costă fiecare produs pentru care a manifestat interes. În momentul de față însă magazinele Mega Image și Selgros sunt singurele care au refuzat să afișeze prețurile fiecărui produs în parte. Cine intră în această secțiune va observa că mai există un preț, pe coloana din dreapta. „Prețul echivalat” reprezintă prețul unui produs ambalat într-o cantitate diferită față de produsul ce are exact măsura categoriei generice (cea propusă de cei care au lucrat la platformă), calculat la cantitatea măsurii mategoriei generice. Prețul produsului echivalat este utilizat în comparații și afișat (pentru retailerii care au optat pentru această modalitate) în fereastra ce conține Coșul Zilnic și suma valorilor produselor incluse.Prețul produsului echivalat poate coincide cu prețul produsului (prețul la raft) dacă măsura categoriei produsului este aceeași cu măsura reală a produsului.

În momentul de față 303 magazine sunt incluse în acest proiect de generare a prețurilor în timp real. Retailerii care au acceptat să facă parte din Monitorul prețurilor sunt Carrefour, Profi, Lidl, Kaufland, Penny, Mega Image și Selgros (ultimii doi nu au acceptat să facă publice prețurile fiecărui produs în parte). „Auchan nu a respins ideea de a face parte din program, însă în acest moment are niște probleme de conectivitate a datelor. Cora e singurul retailer care a refuzat încă de la început să intre în proiect”, a declarat joi Daniela Bădilă, responsabilă de proiect din partea Consiliului Concurenței. Conform acesteia, retailerii sunt obligați să actualizeze măcar săptămânal prețurile de pe platformă. Însă, interesul magazinelor este de a le oferi clienților informații cât mai actualizate despre produsele lor, motiv pentru care aceste actualizări s-ar putea face zilnic sau chiar de mai multe ori pe zi.

Proiectul este unul pilot, accesibil deocamdată doar în București. Inițiatorii săi vor să-l testeze pentru a vedea dacă funcționează și dacă e solicitat de consumatori. În viitor, în termne de un an, statul va avea suficiente date pentru a decide dacă îl va menține sau nu, dacă îl va extinde sau îl va suprima. „În viitor, acest proiect, dacă va funcționa, va trebui să-și ia zborul de la stat. El va trebui externalizat, să fie pe picioarele lui, și să fie îmbunătățit și extins”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Kate, William și Harry, Foto Getty (2) jpg
image
image
image
image
image
image
mihaela bilic facebook jpg
stadion jpeg
240430 ukraine 98 woman mb 0911 8acfbf webp
cimitir ecologic1 jpg
zbor1 jpg
mona lisa gioconda leonardo da vinci foto afp jpg
eliza petrachescu captura video jpg
Jogging miscare sport exercitii FOTO Shutterstock jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net