Scandal la CFR! Șefii, acuzați că ne-au lăsat intenționat fără vagoane
CFR Călători este în picaj liber. Condițiile proaste, întârzierile, dar și lipsa vagoanelor face ca românii să fugă cât pot de mersul cu trenul. Dar ce a dus la acest dezastru? Oamenii din sistem arată cu degetul spre șefii CFR, pe care-i acuză de sabotaj și spun că au lăsat intenționat compania de stat fără garnituri.
Criza de vagoane de la CFR Călători scoate în față acuzații grave. În timp ce românii nu își mai pot cumpăra nici bilet fără loc, iar în unele trenuri pasagerii stau în picioare, angajați ai companiei vorbesc despre faptul că Iosif Szentes și Leon Bărbulescu, ultimii doi directori generali, care au condus CFR Călători, ar fi vinovați pentru criza vagoanelor.
Cu bunăștiință, aceștia ar fi făcut dispărute garniturile, pentru ca operatorii privați să aibă succes pe piață.
”CFR Călători a fost sabotată din interior”
”Vreau să vă aduc la cunoștință că CFR Călători a fost sabotată din interior pentru a rămâne fără vagoane și automotoare. Asta în favoarea unor operatori privați de călători interesați direct ca această companie să fie oprită, băgată în insolvență și apoi în faliment”, scrie într-o anonimă primită la redacție.
Persoana în cauză explică faptul că în urmă cu doi ani a fost lansată o licitație pentru repararea parcului de automotoare Desiro, de la care ar fi fost excluși toți marii competitori.
”Totul s-a făcut pentru a rămâne unul singur, Remarul 16 Februarie din Cluj, al celebrului Călin Mitică, care nu a mai reparat niciodată un asfel de automotor. Până și Siemens, care și-a manifestat intenția de a participa la licitație, alături de Astra Arad, a fost forțat să renunțe, deși ei erau cei care le-au și fabricat. O altă companie care mai reparase asfel de automotoare, Electroputere VFU, a fost și ea descalificată prin bunăvoința celor din CFR. Și de aici au început problemele. Primul tren trimis la reparație era în perioada de funcționare și mai avea aproape 300.000 km până urma să-i expire numărul de km necesari pentru a putea fi reparat. Responsabil de această decizie a fost fostul director Iosif Szentes, care imediat după plecarea de la CFR Călători s-a angajat chiar la una din firmele lui Călin Mitică”, aflăm din informațiile parvenite.
Firma câștigătoare a reparat un tren în doi ani
În doi ani, se pare, că Remarul 16 Februarie ar fi livrat către CFR doar un singur tren reparat.
”Stă în depou pentru că angajații nu au curaj să-l pună pe traseu. Noua conducere a prelungit deja de două ori termenul de livrare fără să perceapă penalități, iar directorul Leon Bărbulescu a preferat să mușamalizeze în loc să sesizeze DNA”.
Ce spune Iosif Szentes, fostul director CFR Călători
Rugat să ne spună dacă sunt sau adevărate acuzațiile care i se aduc, Iosif Szentes ne-a vorbit tot despre lucruri obscure care se petrec în companie.
”Toată lumea crede că voi ajunge înapoi la conducerea CFR Călători, lucru care-i îngrozește pe unii cărora jocul nu le-a ieșit cu privatizarea rapidă a firmei de stat. Vă asigur că voi refuza orice post în cadrul acestor companii de stat până când nu există garanții politice și financiare de realizarea unor obiective pe termen scurt, mediu și lung. În caz contrar, oricine conduce, nu poate realiza mare lucru. Urmăriți pagina mea de Facebook peste puțin timp. Veți găsi anumite lucruri care s-ar putea să vă intereseze”, ne-a declarat Iosif Szentes. Acesta fost directorul CFR Călători în perioada 10 martie 2015-21 martie 2018.
Actualul director, Leon Bărbulescu, propus pentru schimbare
El a fost înlocuit cu Leon Bărbulescu, un CFR-ist cu 37 de ani de experiență. Dar iată că acum se dorește și demiterea lui.
Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, a precizat că va propune, astăzi, în Consiliul de Administrație al CFR Călători demisia lui Bărbulescu.
Demnitarul a spus că este nemulțumit de faptul că acesta a avut o comunicare deficitară, sâmbătă, după ce două trenuri au deraiat la un interval de câteva ore unul de celălalt. Ulterior, șeful CFR Călători a fi declarat la un post tv că nu s-a întâmplat nimic special și, mai mult, că a fost trezit din somn.