Scandalul autostrăzilor. Klaus Iohannis e nemulţumit de ritmul lucrărilor
Scandal uriaş în ceea ce priveşte construcţia de autostrăzi. Şeful statului Klaus Iohannis i-a tras de mânecă pe cei responsabili de şantierele din ţară. Acesta a spus că lucrările se fac în ritm de melc. Asta în timp ce la conducerea Companiei de Drumuri a revenit un fost director cu probleme.
Nu avem autostrăzi, nu avem nici investitori. Mai ales din domeniul auto, care sunt direct interesaţi ca infrastructura României să fie cât mai dezvoltată. Au de cărat maşini în toată Europa şi trebuie să ajungă la timp la destinaţie. Dar pe unde să o ia când nu avem drumuri? Aflat, ieri, la un simpozion legat de starea industriei de maşini, Klaus Iohannis a arătat că de la Craiova până la Curtici se fac 24 de ore, iar de acolo până în Occident, 12 ore. În acest context, a spus că, din păcate, planurile pentru infrastructură se găsesc pe hârtie, frumos colorate.
”Dacă am aduna promisiunile de kilometri de autostradă făcute de guvernanţi în ultimii 20 de ani, am avea autostrăzi cât China. E foarte bine că vine cineva din Guvern cu o hartă frumos colorată şi ne spune că se va face legătura Piteşti-Craiova ş.a.m.d., e excelent şi e important, dar hai să facem lucrurile, nu doar să le promitem”, a continuat Iohannis.
Primul om în stat s-a arătat siderat că 15 km de autostradă au fost gata într-un an şi jumătate şi a concluzionat că lucrările se fac în ritm de melc. Iar mai bine nici nu va fi! La cârma Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a revenit luna aceasta Narcis Neaga, cel care a fost trimis în judecată de DNA pentru abuz în serviciu pentru contractul celebrei Autostrăzi Sibiu - Orăştie. Lotul 3 a costat 20 de milioane de euro şi s-a surpat la câteva zile de la inaugurare. În decembrie 2015, a fost plasat sub control judiciar, după care dosarul a fost clasat, din cauza faptului că magistraţii CCR au decis că abuzul în serviciu nu poate fi judecat fără un prag valoric. Neaga i-a luat locul directorului Ştefan Ioniţă, căruia nu i s-a mai prelungit mandatul.
Autostrada Lugoj- Deva trebuia să fie gata de acum doi ani
Trei loturi ale Autostrăzii Lugoj-Deva, care se întind pe 75 km, se află în șantier de patru ani. Potrivit contractelor încheiate în toamna anului 2013 între firmele de construcții și CNAIR, autostrada din vestul țării trebuia finalizată până la 26 mai 2016, scrie adevarul.ro. Au trecut doi ani, iar lucrările la Loturile II, III și IV, care traversează județele Timiș și Hunedoara, sunt încă departe de final. Doar 16 km din Lotul II au fost deschiși traficului rutier în primăvara anului trecut. Pe restul traseului, o mulțime de probleme tehnice și neprevăzute au făcut ca drumarii să acumuleze întârzieri imense: grote cu lilieci care au blocat lucrările, cimitire descoperite de constructori, alunecări de teren, lucrări suplimentare, planuri de construcție a unor ecoducte pentru animalele sălbatice.