Siguranța online. Campania Poliției Române pentru a nu fi tepuiți pe Internet. Bărbații, victime sigure

Ultima actualizare:

    Atenție când navigați pe Internet la infractorii nevăzuți din online!
Atenție când navigați pe Internet la infractorii nevăzuți din online!

Poliția Română, Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) și Asociația Română a Băncilor (ARB) au lansat Campania Siguranța Online. Aceasta are ca scop informarea cetățenilor pentru a ști cum să se protejeze de fraudele online.

România se clasează în topul țărilor europene cu cele mai bune și rapide conexiuni de internet, potrivit rapoartelor privind Indicele Economiei și Societății Digitale.

Astfel, 49% dintre locuințe sunt abonate la servicii de bandă largă de foarte mare viteză, țara noastră situându-se pe locul 5 în UE.

Cu toate acestea, mai puțin de o treime dintre cetățeni au competențe digitale cel puțin elementare. Și astfel devin victime sigure ale infractorilor nevăzuți din online.

Potrivit statisticilor DNSC, 90% dintre atacurile cibernetice sunt îndreptate asupra utilizatorului obișnuit. ”Factorul predominant ce facilitează aceste atacuri este eroarea umană, lipsa informației sau a pregătirii adecvate.Campania de educație digitală a cetățenilor este menită să ofere cele mai bune practici de securitate cibernetică, prin accesarea platformei sigurantaonline.ro, pentru a evita ca românii să devină victimele atacurilor online”, anunță reprezentații Poliției Române.

Campania Siguranța Online. Experiment: câți au intrat pe anunțuri care le promite câștiguri sigure

Campania Siguranța Online a debutat în această lună cu un experiment online. Au fost postate mai multe bannere de test cu mesaje de tip phishing, pe diferite site-uri, pentru a testa ușurința cu care oamenii dau click pe un banner în momentul în care li se propune un câștig sigur.

În 6 zile de campanie, peste 6.700 de persoane au dat click pe un banner care le promitea un câștig sigur (55%), câștigarea unor aparate de folosință îndelungată (38%), investiții sigure (5%) sau o vacanță de vis (2%).

Majoritatea celor care au dat click sunt bărbați cu vârsta între 35-54 ani.

După accesarea banner-ului de test, cetățenii au fost redirecționați către sigurantaonline.ro unde au fost invitați să completeze un quiz prin care să aprofundeze mai multe sfaturi despre cum să se protejeze online.

Quiz-ul poate fi completat de către toți cei care vor să-și măsoare nivelul de educație cybersecurity. Datele introduse de utilizatori nu trebuie sa fie reale, iar site-ul nu colectează date cu caracter personal.

Campania Siguranța Online. Quiz de completat 

Quiz-ul a fost dezvoltat special pentru Campania Siguranța Online și oferă utilizatorilor atât posibilitatea să-și testeze rezistența la fraudele online, dar și să afle informații utile navigării în siguranță pe Internet. Pe parcursul quiz-ului, participanții se confruntă cu mostre de atacuri tip phishing și smishing inspirate din diferite incidente întâlnite în online.

Pentru fiecare întrebare utilizatorul primește indicii clare despre cum să recunoască o tentativă de fraudă, cum să evite să devină victimă a infractorilor cibernetici și cum trebuie să procedeze dacă a fost fraudat în online.

Citește și: 

Cele mai tari ţepe de pe Internet! Cum să te fereşti

Iată 7 feluri în care îţi dau țeapă escrocii!

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard Gere și Julia Roberts în Pretty Woman, Profimedia (1) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
venice 2855264 1280 jpg
cozi ceausescu jpg
orasul 5 min danemarca  jpg
Produse Lidl pe raft - magazin FOTO Shutterstock
Parlamentul European si Iohannis   sala goala FOTO Radu Eremia jpg
oala presiune jpeg
mircea diaconu jpg
Yoon Suk Yeol. Foto: captură video
image
actualitate.net
image
actualitate.net