Țeapa prețurilor reduse, dată în vileag. La ce să fii atent

Ultima actualizare:

    Reducerile afișate nu sunt întotdeauna reale
Reducerile afișate nu sunt întotdeauna reale

Reducerile nu sunt tocami reduceri. Au constatat chiar inspectorii de la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), care au intrat tare în comercianții neserioși.

Toate magazinele anunță că prețurile au intrat la apă și afișează reduceri chiar și de 70% la obiectele vestimentare de vară.

Analizați, totuși, cu atenție oferta! Autoritățile spun că de multe ori reclama este mincinoasă. Luna trecută, reprezentanții ANPC au desfășurat un amplu control și au verificat vânzărilor cu preț redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoționale).

Dar iată ce au găsit!

- prețul practicat nu reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, ci dimpotrivă, prețul cel mai mare;

- prețuri promoționale care fuseseră reduse în 2015 și care nu mai puteau fi considerate “prețuri reduse” (se considera reducere de preț doar dacă aceasta are loc în ultimele 30 zile dinaintea debutului campaniei promoționale);

- produse cu preț redus cu 20-50% fără a fi însă afișat prețul nou, consumatorii fiind informați că prețul redus va fi calculat la casă;

- articole textile cu titlu de reducere 20% și 30%, fără a fi menționat pe etichetă „preț vechi/preă nou” sau nefiind afișat nici un preț;

- produse aflate pe rafturi diferite cu procente diferite de reducere - pe un raft reducere de 30%, pe un alt raft 40%, pe altul 50%;

- nerespectarea prevederilor legale privind combaterea practicilor incorecte în cazul publicității - diverse pachete promoționale care anunțau reducere de 50% pentru unul dintre produsele supuse promoției, informație care însă nu s-a confirmat;

- nerespectarea prevederilor privind vânzarile de soldare - regulile de publicitate a prețurilor nu erau respectate, existând doar prețul nou, fără a se putea face o comparație;

Au fost aplicate 217 amenzi, în valoare de 778.200 lei, și 147 avertismente.

Sfaturi pentru consumatori

- orice vânzare cu preț redus, indiferent de tip, trebuie să fie însoțită sau precedata de publicitate și anuntata sub denumirea ei ("soldare/soldari/solduri", “lichidare”, “promotii”), însoțită de data de debut și de durata acesteia;

- în cazul în care oferta este deja în derulare, consumatorii trebuie sa fie informati cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabila numai “în limita stocului disponibil”;

 - să verifice dacă oferta mai este valabila în momentul respectiv;

- să verifice dacă reducerea anunțată este identica cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, daca prețul afișat este cel facturat);

-  la achiziționarea pachetelor promotionale de tipul „3 la preș de 2”, trebuie să verifice prețul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu prețul pachetului promoțional;

 - să solicite informații suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afișe sau pliante, prin anunțuri pe site);

- să știe că orice anunț de reducere trebuie efectuat vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard și Alejandra Gere, GettyImages (2) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
coltea jpg
truck 2920533 1280 jpg
sectie votare jpg
image png
Prințul Harry, Profimedia (2) jpg
WhatsApp Image 2024 11 21 at 22 31 59 jpeg
23adbb27 d661 4add b171 ecdb61862362 jpeg
podul de piatra baile herculane jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net