Titi Aur, despre carambolul de pe Autostrada Soarelui: «Astfel de accidente în lanț se întâmplă din cauza „efectului de turmă”»
Un carambol cu peste 50 de mașini a avut loc vineri dimineață, pe Autostrada Soarelui. Deși era ceață, șoferii nu au ținut cont că vizibilitatea este redusă și au mers mult prea repede, cu peste 100 de kilometri pe oră. Astfel de accidente sunt tot mai dese pe acest traseu. Pilotul Titi Aur, expert în conducere defensivă, a explicat ce trebuie să facem pentru a evita o astfel de situație
Titi Aur a explicat că un astfel de accident poate fi evitat „dacă înțelegi ce ți se poate întâmpla atunci când conduci”. Astfel de accidente în lanț se întâmplă din cauza „efectului de turmă”, când șoferii uită să meargă în condiții de siguranță și măresc viteza.
„Adică dacă ceilalți merg mai repede înseamnă că se poate și eu sunt ăla fraier care merge prea cuminte. Și atunci încep să merg mai tare. Fiecare îl influențează pe cel de lângă el și începem să mergem din ce în ce mai tare și mai apoape de cel din față. La asta tinde subconștientul. E efectul de turmă”, a spus Titi Aur, la Digi24.
Distanța față de celelalte mașini ar trebui să fie jumătate din viteză, în metri. Adică, la o viteză de 90 de kilometri pe oră, distanța față de mașina din față ar trebui să fie de 45-50 de metri.
„Ce trebuie să știu eu, cel de la volan? Că în astfel de condiții apare efectul de turmă și eu nu trebuie să intru în jocul ăsta. Trebuie să păstrez viteza și distanța, iar dacă cel din spatele meu e prea aproape de mine, eu nu pot să fac altceva decât să măresc și mai mult distanța față de mașina din fața mea, ca în cazul unei frânări mai violente a celor din față, eu să am unde să frânez mai lent, să mă protejez și de cel din spatele meu”, a adăugat Titi Aur.
În cazul în care un accident nu poate fi evitat, Titi Aur spune că șoferul trebuie să-i anunțe pe pasageri că urmează un impact, astfel încât și aceștia să fie pregătiți.
Pilotul spune că e recomandat să ai o mașină cât mai sigură, să folosești centurile de siguranță, copiii să fie puși în scaunele speciale, iar tetierele să fie reglate astfel încât să protejeze gâtul.