Titi Aur ne spune care sunt greșelile mortale pe care le fac cei mai mulți șoferi de bolid

Ultima actualizare:

    Titi Aur, fostul pilot și campion de raliu, a explicat că într-un bolid nu simți viteza sursa foto: click.ro
Titi Aur, fostul pilot și campion de raliu, a explicat că într-un bolid nu simți viteza sursa foto: click.ro

O mașină sport, un super bolid de mare viteză poate deveni, într-o clipă, o armă letală. Iar asta, mai ales atunci când sfidezi legile fizicii și ai impresia că la volanul ei nu ți se poate întâmpla nimic. Fostul campion de raliu Titi Aur a explicat pentru Click ce greșeli fac, de obicei, șoferii care conduc mașini atât de puternice. Greșeli care, din păcate, pe unii îi costă viața.

Într-o super mașină nu simți viteza

Cine nu s-a urcat niciodată la volanul unui super bolid și nu a simțit cum îi duduie sutele de cai putere sub scaun, are, probabil, împresia că o astfel de mașină este greu de controlat și trebuie să știi cum s-o conduci. Iar dacă nu te pricepi, mai bine te urci într-un Logan. Acest lucru este și adevărat, pe de-o parte, dar și fals. Titi Aur ne-a explicat că o mașină sport se conduce foarte ușor, mult mai ușor decât o mașină ...să-i spunem normală, dar, în același timp trebuie să știi și cum s-o tii sub control. O mașină de viteză se conduce ușor pentru că accelerează rapid, frânează instant, este foarte stabilă la drum, are o ținută impecabilă pe șosea, este foarte silențioasă și extrem de comodă. „Atâta vreme cât conduci regulamentar, respectând regulile de circulație și de conducere defensivă, un super bolid nu ar trebui să-ți pună probleme”. Pe de altă parte, la viteze mari, o mașină sport super performantă îți dă un fals sentiment de încredere și de siguranță. „Când conduceam o mașină din generația veche, un Aro, un oltcit, o dacie și mergeam cu 80-90 de kilometri la oră chiar simțeam că circulăm cu viteză. Auzeam cum huruie motorul, simțeam vibrații în volan și simțeam efectiv cum trage mașina. Mașinile din generația nouă și mai ales cele de viteză îți dau un fals sentiment de siguranță chiar și când circuli cu 150-170 la oră sau mai mult. La viteze de genul ăsta ai impresia că stai pe loc”. Mașina se comportă pefect la drum și, dacă nu te uiți la acul vitezometrului, nici măcar nu-ți dai seama că mai ai puțin și decolezi de pe șosea. Asta este una dintre cele mai mari greșeli pe care le fac șoferii de bolizi. Se lasă păcăliți de mașină. Autoturismul este atât de bun, încât nu poți să crezi că ți s-ar putea întâmpla ceva. Însă, cu legile fizicii nu te joci...

Șoferii de bolid nu iau cursuri de conducere preventivă

O altă greșeală pe care o fac șoferii mașinilor de super viteză este aceea că nu învață să conducă acea mașină. Chiar dacă ai carnet de ani de zile, nu știi cum să conduci un bolid decât după ce urmezi niște cursuri. Numai că la noi în țară astfel de cursuri nu se organizează. „De exemnplu, italienii de la Ferari, după ce vând o mașină, recomandă cumpărătorului un training, oferă niște cursuri care să-l ajute pe acesta să cunoască mai bine mașina, să se obișnuiască cu ea și cu puterea ei”, ne-a spus titi Aur. Și chiar dacă s-ar organiza în România așa ceva, puțini ar fi cei care s-ar înscrie. „Oamenii bogați, mulți dintre ei sunt niște parveniți. Își cumpără o mașină de lux, dar stau într-o garsonieră într-un cartier mărginaș. Așa e românul...Și dacă el se află la volanul unei astfel de mașini, are impresia că este cel mai tare din parcare. Cum să-l înveți tu pe el să conducă? Se simte important, este prea plin de el, iar dacă vrei să-i dai un sfat, se supară. El are impresia că le știe pe toate. Din păcate, se dovedește că nu le știe...”, a mai adăugat Titi Aur.

„Părinții le cumpără copiilor moartea cu propriii bani ”

Părinții cu bani cumpără copiilor mașini puternice ca să le satisfacă o dorință, un orgoliu, ca să aibă și ei ce au prietenii lor. Sunt acei părinți care nu le refuză mai nimic progeniturilor. Și iată cum un puști de 18 ani primește la majorat o mașină sport de ultimă generație, el având carnet de doar câteva luni sau chiar deloc. Și uite cum se urcă la volan, apasă pedala mai mult decât trebuie și provoacă un accident în care își pierde viața sau ucide pe alții. „Acești părinți, dacă tot cumpără copiilor mașini puternice, ar trebui să mai dea niște bani în plus și să-i trimită și la niște cursuri. Ca să învețe să țină sub control acea mașină. Dar nu se întâmplă așa ceva..le dau pe mână o mașină puternică și, practic, le cumpără moartea cu propriii bani”.

Șmecherii își „încearcă” bolizii pe stradă

Ca să eviți un accident rutier, spune Titi Aur, trebuie să respecți trei mari reguli: regulile de circulație, regulile conducerii defensive și regulile elemenatare de bun simț. „Pentru că unul care depășește pe linia de tramvai toată coloana de mașini aflate la stop nu știe ce e ăla bun simț”. Și încă un aspect pe care fostul campion de raliu a dorit să-l sublinieze: dacă îți cumperi o mașină puternică, nu o încerca pe stradă, ci într-un loc special amenajat. Dacă vrei să vezi cât poate acea mașină, mergi pe o pistă, pe un circuit, participă la o competiție. Află-i limitele, dar în condiții de siguranță! Asta nu înțeleg românii. Noi nu avem o cultură automobilistică. În Anglia, de exemplu, oamenii își cumpără mașini în funcție de nevoile reale pe care le au. Își cumpără mașina care le trebuie în funcție de viața pe care o duc, în funcție de potențialul lor. La noi, românul stă în garsonieră, dar are parcat în fața blocului ditamai bolidul”, a mai declarat pentru Click Titi Aur.  

Uite unde poți urma cursuri de conducere defensivă

Titi Aur organizează la Academia Titi Aur, de lângă Crevedia, cursuri de conducere defensivă care îi ajută pe șoferi să învețe cum să-și stăpânească mașinile. Tot aici ei învață și cum să-și stăpânească agresivitatea la volan, dar și cum să iasă din situații limită. 

Cursul de conducere defensivă, care durează opt ore, are o parte teoretică şi una practică. În timpul lui, cursanţii învaţă totul despre procedurile de urmat în caz de accident, tehnicile de conducere defensivă, practicile periculoase la volan şi noţiuni esenţiale despre aderenţa pneurilor, accelerarea şi frânarea maşinii, sistemele de siguranţă şi legislaţie. În practică, şoferii simulează un impact frontal, o răsturnare a maşinii (90-180 de grade) şi vor învăţa cum să iasă cu viaţă din aceste situaţii. „Cursul îi ajută pe oameni să înţeleagă cum trebuie să controleze maşina în derapaj şi cum să evite greşelile pe care le fac cei mai mulţi șoferi în astfel de cazuri”, ne-a spus fostul capion de raliu. 

Citește și: 

Titi Aur explică de ce Răzvan Ciobanu a fost găsit lângă mașină după tragicul accident

Titi Aur, despre accidentul lui Mario Iorgulescu: «Dacă l-ar fi oprit poliţia, ar fi fost consecinţe mici!»

Te invităm pe Facebook, ca să comentăm subiectele împreună

Avem și Instagram, pentru imagini și texte cum nu au alții

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Prințesa Fazile a Egiptului colaj jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
teren agricol
donald trump kamala harris AFP jpg
algarve depositphotos jpg
iluzie jpg
femeie 102 ani jpeg
Amenda rutieră cu tableta la Sibiu Foto Dan Claudiu Buzdugan
stat bloc romania jpg
harta glob pexels jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net