Trei luni am mers pe aici, acum este iar şantier!
Ca la români! Asfaltăm şosele, iar mai apoi ne dăm seama că am „uitat” să montăm ţevile de canalizare. Dacă tot spargem, am putea să mai lăţim un pic drumul. Dar ce ne facem cu gurile de scurgere, că rămân sub nivelul asfaltului proaspăt turnat?!
Se întâmplă în nordul Capitalei, chiar pe Şoseaua Pipera. Anul trecut, artera a fost închisă circulaţiei rutiere pentru modernizare. A fost iadul pe pământ pentru miile de şoferi care lucrează sau locuiesc în zonă. Lucrările trebuiau terminate până în decembrie 2015, dar s-au lungit până în iunie 2016.
Asta pentru că edilii au avut de pus tuburi de canalizare, dar şi de lărgit şoseaua. Când în sfârşit părea că lucrurile reintră pe făgaşul normal, într-o zonă oricum extrem de aglomerată, iată că şoferii au parte de o nouă „surpriză”.
Nici acum nu pot circula cum trebuie pe Şoseaua Pipera! Motivul: se schimbă capacele de la gurile de canalizare! „Le aducem la nivelul şoselei, pentru că rămăseseră prea jos. Şi, odată cu asta, înlocuim capacele vechi cu unele noi, turnate deja în beton. Sunt mult mai rezistente. Nu le schimbăm pe toate, ci doar pe cele însemnate cu roşu de Primărie”, ne-a explicat Sorin, şeful echipei de muncitori care lucrau ieri pe Şoseaua Pipera.
Cel mai probabil, pentru înlocuirea celorlalte capace, va fi o nouă sesiune. Oricum, lucrarea a costat ”doar” 11 milioane de euro, iar o parte din bani au fost fonduri europene.
«Este o bătaie de joc ce se întâmplă»
Ruxandra Costov (24 de ani): „Strada asta e blocată de când mă ştiu. Ba una, ba alta, niciodată nu se circulă cum trebuie. Dacă mai prinzi şi bariera la calea ferată, eşti terminat. N-am ce face, aici lucrez”
Sorin Mihai (50 de ani): „E treabă pur românească. Bătaie de joc! Azi faci una, mâine o strici, ca de poimâine să te apuci să o repari. Nu există nicăieri în lume aşa ceva. D-asta suntem aşa cum suntem...”.