Trenul va ajunge la Aeroportul Otopeni în mai 2020. Ministrul Răzvan Cuc a semnat contractul
Vom avea tren care să ne ducă direct la Aeroportul Otopeni! Astăzi, 11 iunie, a fost semnat contractul de proiectare și execuție a liniei de cale ferată București Nord-Aeroportul Otopeni, la Ministerul Transporturilor. Lucrările ar trebui să înceapă în vara aceasta și să fie gata în mai 2020, înainte de Campionatul european de fotbal.
Asocierea Arcada - ISPCF SA – DB Engineering & Consulting GMBH va conecta aeroportul Otopeni la reţeaua feroviară, pentru 398,16 milioane lei fără TVA.
CFR a semnat, astăzi, contractul la sediul Ministerului Transporturilor, în prezența ministrului Răzvan Cuc și a consilierului premierului, Gheorghe Popescu.
Proiectul "Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti", Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (proiectare şi execuţie)" prevede realizarea unei noi linii de cale ferată în lungime de 2,95 km, din care 1,52 km va fi un viaduct care va supratraversa DN1.
Proiectul se va termina într-o stație supraterană peste sensul giratoriu din dreptul parcării de la terminalul sosiri (T1) al aeroportului.
Trenul va ajunge la Otopeni înainte de Euro 2020
Contractul are oficial o durată de 14 luni, dintre care două luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie. Dar chiar și așa, conducerea CFR Infrastructără dă ca termen de finalizare mai 2020.
Și asta pentru ca microbiștii veniți din străinătate la meciurile organizate de București pentru Campionatul european de fotbal să aibă cu ce circula. Euro 2020 va începe pe 12 iunie.
Se dublează și calea ferată
În paralel, se va lucra la dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti. Este vorba despre o porțiune de 8 km, care vor costa 50,5 milioane lei.
Finanțarea este asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat. Calea ferată va trece pe terenurile mangantului Ion Țiriac, care s-a opus realizării acestei investiții, fără succes.
El a cerut atunci blocarea proiectului, din cauza faptului că dorește să contruiască un campus universitar în zonă.
În plus, a invocat zgomotul pe care-l va produce trenul, astfel că echipa de hochei a României nu se va mai putea antrena în bune condiții la patioarul ridicat de el, în Otopeni, chiar pe unde va trece linia feroviară.
Citește și:
https://www.click.ro/news/national/ion-tiriac-s-suparat-pe-trenul-catre-aeroport