Trotinetele electrice sunt în pericol! Taximetriştii cer acum şi interzicerea acestora, ca să nu moară de foame
Forumurile taximetriştilor sunt pline în această perioadă de îndemnuri la boicot şi revolte după ce guvernul a anunţat că doreşte reglementarea aplicaţiilor de transport alternativ.
Zilele acestea, spiritele s-au încins la maximum după ce propunerea de ordonanţă de urgenţă pentru reglementarea serviciului de transport alternativ a fost discutată în cadrul unor dezbateri publice organizate de Ministerul Transporturilor. Pe forumuri, taximetriştii fac strategii ample de boicotarea a tuturor mijloacelor de transport alternativ. Un taximetrist din Bucureşti le solicită colegilor săi să declanşeze atacul şi împotriva trotinetelor electrice: „Ori ne ducem la guvern iară, ori mă duc şi mă apuc să le arunc în Dâmboviţa”, scrie bărbatul într-un grup de pe Facebook al taximetriştilor. Taximetristul susţine că şi „bulangiii” de la companiile care închiriază trotinete electrice (Lime, Wolf-E şi Flow) îi fură clienţii, plângându-se că în această vară va „face foamea”.
Nici atitudinea faţă de pasageri nu este una cu mult diferită. Acum două zile, reprezentanţii taximetriştilor l-au luat în bătaie de joc pe un consumator care, în cadrul dezbaterii publice a proiectului de OUG privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto, organizată la Ministerul Transporturilor, a reclamat că a fost taxat discreţionar de un şofer de taxi tradiţional. Clientul a intervenit în discuţii şi a zis că susţine aplicaţiile de tip Uber/Clever/Bolt pentru că a întâmpinat numeroase situaţii neplăcute cu taximetriştii. Un exemplu ar fi momentul în care era cu copilul în braţe şi a vrut să apeleze de urgenţă la un taxi, însă şoferul i-a făcut un preţ "preferanţial" , de 50 de lei, pentru o cursă care valora maxim 20 de lei. Pasagerul a mai spus că, din punctul lui de vedere, aplicaţiile sunt mult mai sigure şi mult mai civilizate. În sală însă, taximetriştii nu au fost de acord cu pasagerul şi au început să râdă şi să-l ironizeze întrebându-l "ce consumă?'', în condiţiile în care acesta a zis că este un simplu consumator. Companiile de ridesharing susţin că – fără a fi perfect – proiectul de ordonanţă de urgenţă care le-ar permite intrarea în legalitate e suficient de bine închegat pentru a fi, în sfârşit, adoptat de Cabinetul Dăncilă. De fapt, Guvernul a promis încă de la finele lunii martie că, în doar 3 săptămâni, va adopta o ordonanţă de urgenţă care să reglementeze serviciile de transport alternativ, precum Uber, Bolt sau Clever. Cu toate acestea, executivul nu a reuşit să pună pe masă proiectul pentru aprobare nici în această săptămână.