Tunelul Mureni, important pentru Coridorul Rin–Dunăre, a fost finalizat. Ce lungime are?

Ultima actualizare:

Un nou pas important în modernizarea căii ferate Brașov – Sighișoara a fost atins. Tunelul Mureni a fost străpuns integral. Proiectul, parte din Coridorul Rin-Dunăre, va permite circulația trenurilor cu viteze de până la 160 km/h. Lucrările realizate până acum includ consolidarea terenului, excavarea secvențială, torcretarea frontului și aplicarea hidroizolației, toate esențiale pentru siguranța și durabilitatea infrastructurii.

tunelul mureni jpg

Tunelul este construit prin Metoda Austriacă Nouă (NATM) și respectă standardele europene de siguranță pentru tuneluri feroviare.

Tunelul Mureni: 740 metri de siguranță și tehnologie

Tunelul Mureni, situat între halta Mureni și stația Vânători din județul Mureș, are o lungime totală de 740,44 metri. Structura sa include o secțiune naturală de 590 metri și două tranșee de acces, de 69,74 metri la intrare și 80,70 metri la ieșire.

Este un tunel cu cale dublă, construit prin Metoda Austriacă Nouă, care permite monitorizarea permanentă a stabilității frontului și a deformărilor căptușelii.

Tunelul respectă cerințele STI 2008/163/CE privind siguranța în tunelurile feroviare, fiind dotat cu căi de evacuare laterale, balustrade, iluminat de urgență și căptușeală rezistentă la incendiu.

Ce urmează

Lucrările principale realizate includ consolidarea terenului cu ancore și drenaje, excavarea secvențială, torcretarea frontului și aplicarea hidroizolației.

Următoarele etape prevăd turnarea căptușelii interioare, montarea echipamentelor feroviare și finalizarea lucrărilor de finisare.

Proiectul face parte din reabilitarea liniei Brașov–Simeria, secțiunea Brașov – Sighișoara, implementat de Asocierea RailWORKS, formată din Alstom Transport S.A., Aktor S.A., Arcada Company S.A. și Euro Construct Trading 98 S.R.L., sub coordonarea CFR S.A.

Această modernizare va reduce semnificativ timpul de călătorie și va crește confortul și siguranța transportului feroviar pe unul dintre cele mai importante coridoare europene.

Proiectul ”Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov-Simeria, componentă a Coridorului Rin-Dunăre, secţiunea Braşov-Sighişoara, subsecţiunea 3 Caţa-Sighişoara” este implementat de Asocierea RailWORKS (Alstom Transport S.A. – lider, Aktor S.A., Arcada Company S.A. şi Euro Construct Trading 98 S.R.L.), sub coordonarea CFR S.A., în calitate de beneficiar.

Subsecțiunea 1 Brașov – Apața, cu o lungime de 84 km, este de asemenea la un stadiu de 49,98%, cu termen de finalizare aprilie 2027. Contractul are o valoare de 684,5 milioane de euro fără TVA.



Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
playtech.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
image png
durere in gat jpg
tabel pensii logo jpg
Ilie Bolojan, Ioana Fasie, foto arhiva jpg
image png
UK, foto Shutterstock jpg
Ilie Bolojan FOTO Mediafax
image png
image
actualitate.net
image
actualitate.net